کد خبر: ۶۸۳۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

افغانستان ترور شهید فخری را محکوم کرد

وزیر امور خارجه افغانستان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تسلیت به مناسبت شهادت محسن فخری زاده، ترور وی را محکوم کرد.
افغانستان ترور شهید فخری را محکوم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه افغانستان در اطلاعیه اعلام کرد که امروز محمدحنیف اتمر طی تماس تلفنی با محمدجواد ظریف مراتب تسلیت و همدردی خود و دولت افغانستان را در مورد ترور محسن فخری زاده ابراز داشته و آنرا محکوم کرد.

اتمر همچنین از اشتراک وسهم‌گیری فعالانه ایران در کنفرانس افغانستان ۲۰۲۰ که هفته گذشته در ژنو برگزار شد، قدردانی کرد و در مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان و همچنان، تلاشهای ظریف در مورد تأمین و تقویت اجماع منطقه ای در حمایت از مذاکرات صلح سپاسگزاری کرد.

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که جواد ظریف نیز ضمن محکوم کردن حملات اخیر تشدید خشونت ها در افغانستان، خواهان قطع جنگ و برقراری آتش بس و صلح پایدار در افغانستان شد و از حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت، مردم و روند صلح افغانستان به همتای افغانی خود اطمینان داد.

براساس اطلاعیه وزارت خارجه افغانستان در پایان وزیر امورخارجه افغانستان ضمن قدردانی از حمایت تهران از موقف دولت افغانستان در روند صلح و برقراری ثبات وآرامش در این کشور از شفقت همیشگی و میزبانی دولت و ملت ایران نسبت به مهاجرین افغان، سپاسگزاری کرد.

هر دو جانب توافق نمودند که با در نظر داشت اهمیت همکاری دو جانبه، به خصوص در مورد پنج کمیته کاری با هم بطور مشترک کار نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین