کد خبر: ۶۸۳۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

آذری جهرمی: اینترنت پرسرعت تا پایان سال به همه روستاهای بالای ۲۰خانوار می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شده است تا با رفع برخی کاستی‌ها در تعدادی از استان‌ها، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تا پایان سال تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گیرند.
آذری جهرمی: اینترنت پرسرعت تا پایان سال به همه روستاهای بالای ۲۰خانوار می‌رسد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد آذری جهرمی روز سه شنبه در جلسه پیگیری اجرای طرح‌های توسعه ارتباطات و اینترنت در استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در سال ۹۶ بخش عمده ای از مناطق روستایی در کشور اینترنت نداشتند، اگر بلای کرونا در سالهای قبل مثلا سال ۹۵ به وجود می آمد، با وجود عدم دسترسی به اینترنت، چه اتفاقاتی می افتاد و چه میزان از دانش آموزان در سطح کشور از تحصیل باز می ماندند و چه میزان سلامت افراد به دلیل عدم گسترش اینترنت، دچار مشکل می شد؟

وی با بیان اینکه تلاش های زیادی برای گسترش ارتباطات در سطح کشور انجام شده است، اظهار داشت: در مواردی تصاویری منتشر می شود که در یک منطقه ای اینترنت وجود ندارد، متاسفانه برخی رسانه های داخلی که بعضا بودجه خود را هم از نهادهای انقلابی می گیرند، شروع می کنند به نقد کردن که حق هم دارند، ولی خدمات انجام شده را منعکس نمی کنند و ضد انقلاب هم از این وضعیت سواستفاده و سیاه نمایی می کند که انگار هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده است.

آذری جهرمی گفت: البته انعکاس کاستی ها و کمبودها از سوی رسانه ها یک فرصت است و من به همکاران گفته ام که هر عکسی که منتشر می شود، مشکل را پی گیری کنند چرا که مردم وقتی می بینند یک مسئول با همه ظرفیت هایش برای حل مشکل و اشکالات پای کار است، خشنود می شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آنانی که سیاه نمایی می کنند به تصور باطل خودشان علاقه مند هستند چنین منعکس کنند که این مجموعه کارایی و دلسوزی ندارد ولی ما از همین فرصت برای نمایش کارآمدی استفاده می کنیم.

استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه براساس برنامه ریزی ها قرار بود تا پایان آبان امسال ۴۴ سایت توسعه شبکه ارتباطات درمناطق روستایی این استان راه اندازی شود، گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۷۰ سایت تا کنون در استان راه اندازی شده است که در نتیجه آن ۹۵ روستا تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

فتح الله حقیقی خاطرنشان کرد: بر پایه برنامه تدوین شده، ایجاد و ارتقای ۹۹ سایت برای گسترش اینترنت در مناطق روستایی استان تا پایان امسال هدف گذاری شده بود که با وجود اقدامات و پی گیرها، عملیاتی شدن آن ها پیش از موعد و در دهه فجر به تمام می رسد.

وی با بیان اینکه با تکمیل و راه اندازی و ارتقای این سایت ها، ۱۵ هزار خانوار و ۲۵۰مدرسه روستایی در استان زنجان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند، افزود: برای اجرای این طرح ها بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

حامد سرائی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه در اجرای مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زنجان، جلوتر از برنامه هستیم، گفت: تا کنون با اجرای طرح ها، بیش از ۱۱ هزا خانوار روستایی در این استان با جمعیت ۳۸ هزار نفر به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده اند.

به گزارش ایرنا طی سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زنجان در شهریور امسال، مقرر شد توسعه شبکه ارتباطات در مناطق روستایی فاقد اینترنت این استان در سه مرحله تا پایان امسال عملیاتی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین