کد خبر: ۶۸۳۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

مبتلایان به ایدز بیشتر در چه سنی هستند؟

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیشترین مبتلایان به ایدز در گیلان در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند گفت: مردان بیشترین مبتلایان به ایدز را در استان تشکیل می دهند؛ زیرا رفتارهای پرخطر در مردان بیش از زنان است.
مبتلایان به ایدز بیشتر در چه سنی هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مسعود نوروزی با بیان اینکه از ۱۱ تا ۱۷ آذرماه به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز نامگذاری شده است؛ اظهار کرد: «همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک» به عنوان شعار روز جهانی ایدز در سال جاری نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایدز یکی از برنامه های استراتژی  در پیشگیری از ایدز محسوب می شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شرایط همه گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط مبتلایان به ایدز یادآور شد: تمامی مبتلایان شناسایی شده به ایدز در استان گیلان واکسن آنفلوآنزا را بصورت رایگان دریافت کردند.

نوروزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بیماران مبتلا به HIV بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، بنابراین توصیه می شود ضمن استفاده از ماسک و گندزدایی از حضور در اجتماعات به جد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین مبتلایان به ایدز در گیلان در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند خاطرنشان کرد: مردان بیشترین مبتلایان به ایدز را در استان تشکیل می دهند؛ زیرا رفتارهای پرخطر در مردان بیش از زنان است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه داروهای ضد ایدز و آزمایشات و مشاوره آن رایگان است، گفت: داروهای مربوط به ایدز توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توزیع می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین