کد خبر: ۶۸۳۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

برای نخستین بار در لیگ قهرمانان اروپا؛ زن فرانسوی مردانه سوت می‌زند

«استفانی فراپارت» داور فرانسوی که اوایل سال جاری در سوپر جام اروپا برای چلسی یک پنالتی جنجالی اعلام کرد، با قضاوت دیدار تیم‌های یوونتوس و دینامو کی‌اف در لیگ قهرمانان اروپا، به عنوان نخستین داور زن این تورنمنت تاریخ‌سازی خواهد کرد.
برای نخستین بار در لیگ قهرمانان اروپا؛ زن فرانسوی مردانه سوت می‌زند
آفتاب‌‌نیوز :

داور ۳۶ ساله فرانسوی از ۱۳ سالگی کار قضاوت را آغاز کرده است؛ در ۲۰ سالگی به دلیل اینکه در فوتبال برای خود آینده چشمگیری را تصور نمی‌کرد، به قضاوت روی آورد.

فراپارت در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار یک دیدار فوتبال مردان را در لوشامپیونه قضاوت کرد و به نخستین زنی بدل شد که در دیدار فوتبال مردان سوت می‌زند؛ وی سپس به عنوان پاداش این تاریخ سازی در اوایل سال جاری دیدار تیم های چلسی و لیورپول را در سوپرجام اروپا قضاوت کرد.

او در این دیدار «سزار آسپیلیکوئتا» را به دلیل فریاد زدن در صورتش، با کارت زرد جریمه کرد و سپس در ادامه در وقت‌های اضافی برای آبی‌های لندن یک پنالتی گرفت. در این صحنه کمک داور ویدئوی دخالت نکرد چون فرض بر این گذاشته شد که فراپارت مرتکب خطای واضح و روشنی نشده است؛ هرچند «یورگن کلوپ» سرمربی قرمزهای آنفیلد گفت که وی «مطمئن» نیست آن تصمیم درست باشد.

با این وجود، مرد آلمانی با تمجید فرآوان از فراپارت، توانایی وی را برای حفظ آرامش و تصمیم گیری در مورد اتفاقات مهم در یک دیدار دشوار و پرتنش، مورد تحسین قرار داد.

فراپارت در دیدار فرداشب (چهارشنبه) در تورین، عملکرد یکی از برجسته‌ترین بازیکنان مرد فوتبال جهان یعنی «کریستیانو رونالدو» را زیر نظر خواهد گرفت.

دیدار فرداشب از حیث صعود یا عدم صعود برای هیچکدام از دو تیم اهمیت ندارد زیرا تورینی‌ها که پیش از این صعود خود را قطعی کرده و تیم اوکراینی نیز حذف شده است اما پیروزی در این دیدار برای یووه می‌تواند بخت آنان را برای صدرنشینی در گروه و صعود با شرایطی بهتر به مرحله یک هشتم افزایش دهد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین