کد خبر: ۶۸۳۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶

نشریه آلمانی: راهبرد جدید اروپا با آمریکا اعلام جنگ به چین است

نشریه "بیلد" آلمان با اشاره به راهبرد جدیدی که اتحادیه اروپا برای آغاز مناسبات خود با آمریکا در دستور کار قرار داده ‌است، آن را به منزله اعلام جنگ به چین ارزیابی‌ کرد.
نشریه آلمانی: راهبرد جدید اروپا با آمریکا اعلام جنگ به چین است
آفتاب‌‌نیوز :

با پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امیدها در اتحادیه اروپا برای پایان دادن به اختلافات چهار سال اخیر میان بروکسل و واشنگتن و آغاز مناسبات جدید با آن سوی اقیانوس اطلس افزایش یافته است.

نشریه بیلد روز سه شنبه با اشاره به این امیدواری اروپایی ها نوشت: بایدن روشن ساخته است که یک میلی متر از خواسته های پیشین واشنگتن، برای مثال لزوم افزایش سهم اعضای ناتو در هزینه های دفاعی، کوتاه نمی آید. اما همچنان سیگنال های دوستانه به ویژه در مورد دو مسئله مهم مبارزه جهانی با ویروس همه گیری کرونا و تغییرات آب و هوایی به اروپا ارسال می کند.

با این حال اتحادیه اروپا راهی جز دراز کردن دست دوستی به سوی آمریکا ندارد و در این راستا سران این اتحادیه در حال طرح ریزی راهبردی به منظور «آغاز دوباره» مناسباتی هستند که در دوره ترامپ بدترین دوران خود از زمان جنگ جهانی دوم را تجربه کرده است.

در همین حال می توان راهبرد جدید اتحادیه اروپا را به عنوان اعلام جنگ علیه چین ارزیابی کرد. در بخشی از این راهبرد که قرار است در نشست پیش روی سران کشورهای عضو اتحادیه مورد بررسی قرار گیرد آمده است: «ارزش های مشترک کرامت انسانی، حقوق فردی و اصول دموکراتیک ما را به شرکای طبیعی خود تبدیل می کند تا از تغییرات سریع فن آوری استفاده کرده و با چالش سیستم های رقیب مدیریت دیجیتال رو به رو شویم. این به ما فرصتی بی سابقه می دهد تا بتوانیم یک برنامه فن آوری مشترک بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده تنظیم کنیم.»

در این راهبرد از چین به عنوان یک شریک مذاکره برای همکاری با اتحادیه اروپا و در عین حال به عنوان یک رقیب اقتصادی و «حریف» در رابطه با سیستم های دولتی تعریف شده است.

نشانه دیگری که احتمال دارد پکن با نگرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد این است که «اتحادیه اروپا همچنین رهبری فناوری اروپا را برای ایجاد زیرساخت 5G امن در سراسر جهان و آغاز گفت وگو درباره 6G پیشنهاد خواهد کرد.»

این در حالی است که در نخستین گام باید اختلافات تجاری دوجانبه حل شود. استراتژیست ها در بروکسل می گویند این گام شامل تلاش های مداوم برای حل اختلاف بوئینگ - ایرباس است.

اتحادیه اروپا همچنین به دنبال همکاری با آمریکا در مورد رویکرد دوجانبه به سیستم عامل های آنلاین و فن آوری بزرگ و نیز شروع همکاری برای جستجوی راه حل های جهانی به منظور مالیات عادلانه در اقتصاد دیجیتال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین