کد خبر: ۶۸۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

سیگنال‌های تازه به بازار ارز/ آخرین قیمت‌ها پیش از ۱۲ آذر

قیمت دلار در بازار آزاد دیروز دلار صرافی ملی با رشدی بیش از ۵۶۰ تومان به ۲۵۶۲۰ رسید.ااین اتفاق سبب شد نرخ دلار در بازار آزاد نیز از ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان بگذرد.
سیگنال‌های تازه به بازار ارز/ آخرین قیمت‌ها پیش از ۱۲ آذر
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت دلار دیروز در حالی افزایش یافت که طی هفته‌های اخیر روندی نزولی بر بازار حاکم شده بود. بر این اساس برخی از صرافان تاکید کردند مصوبه اخیر مجلس یعنی طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» عامل نوسان بازار در روز سه شنبه بوده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۰۵۵۰ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۹۵۵۰ قیمت خورده است. قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۰۲۳ تومان است.

در عین حال در گزارشی دنیای اقتصاد دلایل دیگر افزایش قیمت را اعلام کرده است . در این گزارش آمده است: گروهی باور دارند، بازار در تعطیلات به‌دلیل حجم کم معاملات کاهشی شده بود و اکنون در آستانه پایان تعطیلات کرونایی، عده‌ای خریدهای خود را آغاز کرده‌اند. به‌عنوان مثال، آن‌ها عنوان می‌کنند که حواله‌کاران، سعی می‌کنند خریدهای خود را انجام بدهند و همین مساله زمینه‌ساز رشد قیمت دلار شده است. دیروز اسکناس آمریکایی ۷۰۰ تومان رشد کرد و ساعت ۳ بعدازظهر به ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. عده‌ای باور داشتند، رشد نرخ حواله درهم به بالای ۷هزار و ۲۰۰ تومان زمینه‌ساز رشد قیمت دلار شد و گروهی هم بر افزایش ارزش این ارز در هرات افغانستان تاکید می‌کردند. فضای هیجانی در بازار دیروز بالا بود و ممکن است پس از ساعت ۳ بعدازظهر قیمت‌های دیگری هم در بازار سکه و دلار در فضای غیررسمی به ثبت رسیده باشد که نوسانات روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.

فعالان بازار و کارشناسان معتقدند بازار ارز امروز تحت تاثیر لایحه بودجه نیز قرار خواهد گرفت. طبق اعلام نوبخت، نرخ تسعیر دلار در بودجه بین ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین