کد خبر: ۶۸۳۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

جزئیاتی ازطرح جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است به زودی با برگزاری جلساتی طرح خود را برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بررسی کند و احتمال دارد دیدارهای رفت و برگشت مرحله گروهی را به تک بازی تغییر دهد.
جزئیاتی ازطرح جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا
آفتاب‌‌نیوز :

هنوز مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا به پایان نرسیده است که گمانه زنی‌ها و خبرها از نحوه و زمان برگزاری فصل آینده این مسابقات شروع شده است. لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد. از منطقه غرب، پرسپولیس ایران فینالیست شده است و مسابقات شرق در حال برگزاری است. دیدار فینال روز ۲۹ آذر در قطر برگزار می‌شود.

سیستم برگزاری متمرکز در قطر به این شکل بود که مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت (در همان کشور قطر) برگزار شد و بازی‌های مرحله حذفی به صورت تک بازی بود.

با این حال روزنامه «الاتحاد» امارات در شماره امروز چهارشنبه خود در گزارش کاملی به بررسی راهکارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا پرداخته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه رقابت‌های فصل آینده احتمالاً در ماه‌های آپریل و یا اوایل می ۲۰۲۱ (فروردین و اردیبشهت ۱۴۰۰) آغاز شود، اعلام کرد AFC با توجه به برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها در ماه دسامبر به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا است.

الاتحاد همچنین اعلام کرد کنفدراسیون آسیا در جلسات آینده خود با کمیته مسابقات راهکارهای جدید و نحوه برگزاری و تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان را بررسی می‌کند.

این روزنامه اماراتی به نقل از منابع آگاه نوشت: «تغییر تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان آسیا تنها چیزی نیست که در جلسات بررسی شود. پیشنهادی برای برگزاری ترکیبی مسابقات (حذف دیدارهای رفت و برگشت و برگزاری یک بازی) وجود دارد اما فقط برای دور اول زیرا زمان کافی برای اتمام مسابقات وجود ندارد. در صورتی که لیگ قهرمانان آسیا به ماه آپریل یا می موکول شود، مسابقات مرحله گروهی به صورت ترکیبی برگزار می‌شود به شرطی که مراحل بعدی به صورت رفت و برگشت صورت بگیرد. به طوری که مسابقه پایانی فینال در شرق قاره خواهد بود.»

الاتحاد به نکته مهم دیگری هم اشاره کرد و نوشت: «AFC امتیازات ارزیابی لیگ قهرمانان آسیا را برای سال جاری ۲۰۲۰ لغو کرد و برای سال ۲۰۲۳ به سیستم ارزیابی سال ۲۰۲۱ اعتماد می‌کند.»

این روزنامه در پایان اعلام کرد که در صورتی که مسابقات دور اول لیگ قهرمانان آسیا به صورت ترکیبی برگزار شود، باید سیستم جدید پیاده شود و این امکان برای کشورهایی که قصد میزبانی دارند، فراهم باشد تا درخواست خود را ارائه بدهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین