کد خبر: ۶۸۳۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

کاهش مدت زمان قرنطینه برای کرونا در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد: مدت زمان قرنطینه برای کروناویروس کاهش پیدا می‌کند.
کاهش مدت زمان قرنطینه برای کرونا در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: بزودی این مرکز دستورالعمل جدیدی را در مورد کاهش روزهای قرنطینه افرادی که در تماس نزدیک با بیمار کرونایی بوده‌اند صادر خواهد کرد.

در این دستورالعمل جدید توصیه خواهد شد افرادی که در تماس نزدیک با فرد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ بوده‌اند باید برای مدت هفت تا ۱۰ روز در قرنطینه بمانند. این درحالیست که هم‌اکنون مدت زمان پیشنهادی ۱۴ روز است.

به گفته کارشناسان این مرکز، در دستورالعمل جدید آورده شده است که افراد می‌توانند پس از هفت روز و با منفی شدن تست کروناویروس یا پس از گذشت ۱۰ روز و بدون انجام آزمایش از قرنطینه خارج شوند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا تعریف تماس نزدیک با بیمار کووید-۱۹ را بروز رسانی کرده است. بر اساس تعریف جدید اگر افراد در چند نوبت که مجموع زمان آن ۱۵ دقیقه شود در فاصله حدود ۱۸۲ سانتی متری یا کمتر با فرد آلوده به کرونا قرار گرفته باشند به این معنی است که با بیمار تماس نزدیک داشته‌اند. در حالی که پیش از این تماس با فرد آلوده برای مدت ۱۵ دقیقه‌ی پیوسته، تماس نزدیک با بیمار کرونایی به حساب می‌آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین