کد خبر: ۶۸۳۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

سی‌ان‌ان: افکار عمومی ایران به شدت از ترور فخری‌ زاده خشمگین است

خبرنگار «سی‌ان‌ان» که سال‌ها در دفتر این شبکه در تهران کار کرده اعلام کرد که در بین مردم ایران «خشم گسترده‌ای» بابت حمله تروریستی منجر به شهادت شهید محسن فخری زاده وجود دارد.
سی‌ان‌ان: افکار عمومی ایران به شدت از ترور فخری‌ زاده خشمگین است
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با شدت گرفتن گمانه‌‎زنی‌ها درباره دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور شهید محسن فخری زاده، خبرنگار یک رسانه آمریکایی آشنا به خبرهای ایران از خشم شدید افکار عمومی در این کشور درباره این عملیات تروریستی خبر داد.

«فردریک پلتن» خبرنگار «سی‌ان‌ان» که سابقه فعالیت چند ساله در دفتر این رسانه مستقر در تهران را دارد و چند وقتی است که از برلین آلمان خبرهای ایران را پیگیری می‌کند، در مصاحبه با این شبکه درباره واکنش‌ها به ترور شهید محسن فخری زاده اظهارنظر کرد.

شهید فخری زاده دانشمند برجسته حوزه دفاعی و هسته‌ای و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر جمعه (هفتم آذرماه) به دست عناصر تروریست مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«روزماری چرچ» مجری سرشناس سی‌ان‌ان در مصاحبه با فردریک پلتن از او درباره واکنش‌ها در ایران به ترور این دانشمند برجسته سوال کرد.

پلتن در پاسخ به این سوال ابتدا به عصبانیت شدید موجود در دستگاه‌های حاکمیتی در ایران درباره این ترور اشاره و بلافاصله تاکید کرد، افکار عمومی ایران هم به شدت از ترور فخری زاده خشمگین هستند.

وی ادامه داد: «به نظر من در حال حاضر (در ایران) ملاحظات بسیاری (درباره ترور شهید فخری زاده) وجود دارد. اول از همه اینکه عصبانیت زیادی در بین شاخه‌های ساختار قدرت ایران (درباره این ترور) وجود دارد اما باید صادقانه بگویم در بین مردم عادی ایران هم خشم زیادی درباره ترور محسن فخری زاده وجود دارد».

این خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان با اذعان به جایگاه والای علمی شهید محسن فخری زاده افزود: «البته که (محسن فخری زاده) یک دانشمند مورد احترام در ایران بود».

وی افزود: «ایرانی‌ها می‌گویند، (شواهد و سرنخ‌های) بسیاری نشان می‌دهند که اسرائیل در (ترور شهید فخری زاده) دخیل بوده است و آنها معتقدند که اسرائیل با آمریکا و برخی از متحدانش در خاورمیانه (در این ترور) تبانی کرده‌اند».

اظهارات خبرنگار سی‌ان‌ان درباره خشن افکار عمومی از عملیات تروریستی منجر به شهادت دانشمند هسته‌ای ایران در شرایطی مطرح شده که همین شبکه در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد: « اسرائیل مسئول ترور فخری‌زاده است»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین