کد خبر: ۶۸۳۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

اعلام آمادگی آمریکا برای حمل فوری واکسن کووید ۱۹

وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد زمینه حمل انبوه فوری واکنسهای کووید ۱۹ را آماده کرده و تمامی اقدامات رگولاتوری ضروری را تکمیل کرده است.
اعلام آمادگی آمریکا برای حمل فوری واکسن کووید ۱۹
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد آژانسهای آمریکا با شرکتهای بخش خصوصی که واکسنها را از تاسیسات تولید به مراکز توزیع و نقاط تزریق حمل خواهند کرد، در حال هماهنگی بوده اند. این وزارتخانه الزامات ایمنی مناسب برای تمام خطرات احتمالی در حمل واکسنها شامل استانداردهای یخ خشک و باطریهای لیتیومی مورد استفاده در خنک سازی را مشخص کرده است.

مقامات وزارت حمل و نقل آمریکا به رویترز گفتند این وزارتخانه در حال آماده سازی به منظور تضمین تحویل دوزهای واکسن به حدود ۴۰ میلیون شهروند آمریکایی در ژانویه یا حدود ۲۰ میلیون نفر در ماه است.

مشاور ارشد برنامه "عملیات سرعت بالای" دولت آمریکا اظهار کرد که بمحض موافقت رگولاتوری، کارکنان سلامت و سایر افرادی که در اولویت دریافت واکسن قرار دارند، نخستین دوز واکسن را ظرف مدت ۲۴ ساعت دریافت خواهند کرد.

شرکت فایزر خواستار اجازه استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا برای واکسن ساخت این شرکت شده است.

مقامات آمریکایی ماه گذشته مانور شبیه سازی حمل واکسن را برای اطمینان از بکارگیری تمامی تدابیر و تضمین آغاز تحویل فوری واکسنها در هفته های پیش رو برگزار کرده بودند.

ایلین چاو، وزیر حمل و نقل آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد این وزارتخانه زمینه حمل ایمن واکسن کووید ۱۹ را فراهم کرده و از حمایت از این تلاش تاریخی مفتخر است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت یونایتد ایرلاینز هفته گذشته حمل محموله های واکسن فایزر در پروازهای چارتری را آغاز کرده بود تا مطمئن شود بمحض تایید رگولاتوری، می تواند به سرعت توزیع واکسن را انجام دهد. این شرکت در نوامبر پروازهای آزمایشی از میامی به آمریکای جنوبی را به منظور آماده شدن برای حمل واکسنهای کووید ۱۹ آغاز کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین