کد خبر: ۶۸۳۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

عراق در لیست خطرناکترین مناطق جهان

«موسسه خدمات بهداشتی و امنیتی بین‌المللی» (International SOS) مستقر در سنگاپور، کشور عراق را در لیست خطرناکترین مناطق جهان قرار داد.
عراق در لیست خطرناکترین مناطق جهان
آفتاب‌‌نیوز :

موسسه خدمات بهداشتی و امنیتی (International SOS) در جدیدترین ارزیابی خود آورده است که کشور عراق یکی از پنج منطقه‌ای در جهان است که بیشترین خطر را برای مسافران به همراه دارد.

این موسسه در این ارزیابی تصریح کرده است: لیبی، سوریه، افغانستان، عراق و جمهوری آفریقای مرکزی از جمله خطرناکترین مناطق جهان هستند.

موسسه خدمات بین‌المللی این ارزیابی را با استناد به خطرات امنیتی و تهدیدات سیاسی و ناآرامی‌های اجتماعی تهیه کرده است که ممکن است مسافران در این کشورها با آن روبرو شوند.

به نوشته روز چهارشنبه رسانه‌های عراق، این موسسه همچنین بعید ندانسته که همه‌گیری «ویروس کرونا» نیز با توجه به وضعیت کشورها در مبارزه با آن، به عنوان یکی از فاکتورها در زمینه مسافرت در نظر گرفته شود.

براساس ارزیابی این موسسه، کشورهای گریلند، سوئیس، اسلواکی، نروژ، فنلاند و دانمارک از امن‌ترین کشورها به شمار می‌روند.

این درحالی است که گزارش امسال «موسسه اقتصاد و صلح» (IEP) درباره شاخص جهانی تروریسم نیز اخیرا عراق را در سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان دومین کشور جهان دانسته بود که بیشترین آسیب را از تروریسم دیده‌اند.

براساس این شاخص، افغانستان رتبه اول را در لیست ۱۳۵ کشور جهان به خود اختصاص داد و عراق در رتبه دوم و نیجریه در رتبه سوم را کسب کرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند و نیروهای امنیتی عراق در تلاش برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین