کد خبر: ۶۸۳۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵

آمریکا رزم‌ناو یک میلیارد دلاری خود را اوراق می‌کند

آمریکا در نظر دارد رزم‌ناو «بونهام ریچارد» که در ژوئیه سال جاری در سواحل «سن دیه گو» در کالیفرنیا دچار حریق شده بود را اوراق کند.
آمریکا رزم‌ناو یک میلیارد دلاری خود را اوراق می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات آمریکایی با اعلام اینکه آتش سوزی در رزم‌ناو «بونهام ریچارد» عمدی بوده می‌گویند این کشتی به اندازه‌ای با آسیب وسیع ساختاری، الکتریکی و مکانیکی روبه‌رو شده است که تعمیر و بازسازی آن به‌صرفه نیست.

به گزارش آسوشیتدپرس، این رزم‌ناور در ژوئیه سال جاری در سواحل «سن دیه گو» در کالیفرنیا دچار حریق شده بود و اکنون مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده‌اند که تصمیم به خارج کردن این ناو از خدمت و اوراق کردن آن گرفته‌اند.

این ناو بزرگ تهاجمی آبی‌خاکی در ژوئیه امسال برای انجام تغییراتی که به آن امکان حمل جنگنده‌های برتر هوایی اف -۳۵ را می‌داد در بندر سن دیه‌گو پهلو گرفت اما روز ۱۲ ژوئیه (۲۲ تیرماه) دچار حریق شد.

هنگام این آتش‌سوزی ۱۶۰ ملوان و درجه‌دار روی کشتی حضور داشتند و در جریان خاموش کردن آتش بیش از ۶۰ ملوان و آتش‌نشان با جراحاتی روبه‌رو شدند.

مقام‌های نظامی می‌گویند که در ارتباط با ایجاد این حریق تاکنون از یک ملوان بازجویی شده و تحقیقات در مورد علت آتش‌سوزی ادامه دارد.

مقامات نیروی دریایی ارتش آمریکا با بیان اینکه مرمت این کشتی ۲.۵ تا ۳.۲ میلیارد دلار هزینه دارد و پنج تا هفت سال طول می‌کشد، گفتند که در مقابل، اوراق کردن آن تنها ۳۰ میلیون دلار هزینه در بردارد و ۹ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد.

این کشتی ۲۲ سال پیش ساخته شد و ساخت آن بر اساس ارزش امروزی ۱.۲ میلیارد دلار هزینه داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین