کد خبر: ۶۸۳۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

علائم افسردگی در سالمندان متفاوت با دیگران است

یک روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: افسردگی در سالمندان با دیگر افراد به ویژه جوانان متفاوت است و در این میان گاهی اوقات علائمی مانند بدن درد، دردهای مزمن و پراکنده در این قشر نشان‌ دهنده افسردگی است که باید جدی گرفته شود.
علائم افسردگی در سالمندان متفاوت با دیگران است
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مینا شعبانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بیماری کووید-۱۹ سلامت و بهداشت روان سالمندان اهمیت زیادی دارد و به این مهم باید بیش از گذشته توجه شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا سپری می شود و آمارها نشانگر درصد ابتلای بالای سالمندان به این بیماری است که گروه های هدف با داشتن بیماری های زمینه‌ای مانند فشارخون، دیابت، بیماری‌های تنفسی و غیره بیش از دیگران مستعد ابتلا هستند.

این روانپزشک ادامه داد: از طرفی مسائل مربوط به بهداشت و سلامت روان هم اهمیت داشته و در این میان اضطراب، استرس و افسردگی به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن سالمندان منتهی می‌شود که این موارد باهم دست به دست هم داده و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: فردی دارای گ روان سالم است، که نه تنها به افسردگی و اضطراب و غیره مبتلا نیست بلکه در اجتماع هم فعال، و دارای روحیه شادی است و ارتباط اجتماعی خوبی هم با دیگران دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه علائم افسردگی سالمندان نیز با سایرین متفاوت است، ادامه داد: بطور معمول این بیماری خود را با علائم دیگری نشان می دهد که آگاهی آنها از سوی اطرافیان می توان به تشخیص و درمان های لازم منجر شود.

وی خاطر نشان کرد: علائمی مانند اختلالات خواب و اشتها، احساس یاس و ناامیدی و گناه و فراموشی هم از دیگر علایم افسردگی در سالمندان است که باید از سوی اطرافیان جدی گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین