کد خبر: ۶۸۳۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

رییس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان «نتانیاهو» را دروغگو خواند

«ترکی الفیصل» رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی ضمن انکار خبر دیدار بنیامین نتانیاهو با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را دروغگو خواند.
رییس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان «نتانیاهو» را دروغگو خواند
آفتاب‌‌نیوز :

ترکی الفیصل در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان که روز جمعه منتشر شد، با بیان اینکه عربستان سعودی برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی آماده نمی‌شود، گفت که اعتبار عربستان بسیار بیشتر از اعتبار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم است.

وی درخصوص اخبار منتشره درباره دیدار اخیر نتانیاهو و بن سلمان در خاک عربستان سعودی گفت: فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان کاملاً این دیدار را انکار کرد؛ متاسفانه رسانه‌ها آنچه را که از اسرائیل مطرح می‌شود نه آنچه که از سوی عربستان عنوان می‌شود، دنبال می‌کنند.

رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی افزود: ریاض انجام این دیدار را انکار کرد؛ من بر این باورم که اعتبار عربستان باید بسیار بیشتر از اعتبار شخصی همچون نتانیاهو باشد که در سرزمین خود، متهم به دروغگویی به مردم در مسائل بسیاری است؛ پس چگونه صحبت‌های یک فرد دروغگو را باور می‌کنند اما صحبت‌های طرف مقابل که در تمامی سخنان پیشین خود صادق بوده را باور نمی‌کنند.

الفیصل در پاسخ به این پرسش که آیا تمهیداتی برای عادی سازی میان عربستان و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، گفت: تمهیداتی وجود ندارد؛ عربستان موضعش ثابت است؛ پادشاه عربستان در سخنرانی خود در مجلس شورا تاکید کرد که مساله فلسطین، مساله نخست عربستان است و ریاض به طرح صلح عربی پایبند است.

رادیو رژیم صهیونیستی دوشنبه گذشته گزارش داد که شب ماقبل آن نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی سفر و با بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو یکشنبه گذشته از فرودگاه بن گوریون راهی عربستان شده و در شهر نئوم با بن سلمان ولیعهد این کشور و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

اطلاعات منتشر شده در وب سایت‌های مربوط به ردیابی پروازها نیز پرواز یک هواپیما از فلسطین اشغالی به عربستان سعودی را تأیید کرده بود.

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی، دیدار نتانیاهو و بن سلمان را تأیید کرد؛ هرچند که وزیر خارجه عربستان سعودی همان روز در حساب کاربری توئیتر خود در واکنش به گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره دیدار ولیعهد این کشور با نتانیاهو، هرگونه دیدار بین بن سلمان با مقام‌های اسرائیل را تکذیب کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین