کد خبر: ۶۸۳۹۰۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹

آدین پرکشید؛ ماجرای زنده شدن و مرگ نوزاد آبدانانی چه بود؟

آدین ایمانی، نوزاد دوماهه ای که با هوشیاری غسال آبدانانی زنده شده بود، در بیمارستان ابوذر اهواز فوت کرد. این نوزاد که گواهی فوت او در بیمارستان مرکز ایلام صادر شده بود و در غسالخانه آبدانان با هوشیاری مسئول غسالخانه به زندگی بازگشت اما پس از انتقال به بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان و اعزام به بیمارستان ابوذر اهواز، تلاش‌های تیم پزشکی برای زنده نگه داشتن او بی‌نتیجه ماند و درگذشت.
آدین پرکشید؛ ماجرای زنده شدن و مرگ نوزاد آبدانانی چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

سیزدهم آذرماه ویدیویی در شبکه‌های مجازی ایلام منتشر شد که نشان می داد نوزاد ۲ ماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می شود اما هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند، مسوول‌ غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود. پس از حضور اورژانس، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می شود.

برخی از سایت ها و کانال های خبری استان ایلام از صدور گواهی دفن این نوزاد انتقاد کرده و آن را ناشی از قصور پزشکی دانستند.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، دادستان ایلام جمعه در واکنش به این موضوع اعلام کرد که باید تیم ویژه متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل شود تا سریع به موضوع ورود و نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.

دادستانی همچنین به دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای روشن شدن ماجرای نوزاد اهل آبدانانی ۴۸ ساعت مهلت داده است.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که فردا پانزدهم آذر با تشکیل کمیسیون تخصصی موضوع را مورد رسیدگی قرار می دهد.

آدین چگونه به زندگی بازگشت؟

خبرگزاری ایسنا نیز در روایتی از این ماجرا نوشته است: با اشک های پدر و مادر جوان، گواهی فوت نوزاد آبدانانی در بیمارستان در مرکز استان ایلام صادر و به سردخانه منتقل می شود، اما انگار قرار است اتفاقات دیگری بیفتد.

پس از انتقال از سردخانه ایلام به محل دفن در آبدانان با فاصله حدود ۱۷۵کیلومتر مرتضی بیگی غسال جوان و با شهامت آبدانانی متوجه ضربان ضعیف نوزاد مرده می شود و شروع به عملیات احیا و منجر به زنده شدن این نوزاد می شود.

با انعکاس مطالبی در رسانه‌های استان مبنی بر قصور پزشکی و صدور مجوز دفن یک نوزاد که در سردخانه دوباره علائم حیاتی پیدا کرده؛ جهت تنویرافکار عمومی و شفافیت، گزارش دکتر یاسین یعقوبیان متخصص بیماریهای کودکان و فوق تخصص بیماریهای قلبی از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به شرح زیر، منتشر شد؛

"در مورد شیرخوار آدین ایمانی به استحضار میرساند که شیرخوار ۴۵ روزه نامبرده به دلیل تشنج در تاریخ ۹۹/۹/۹ساعت ۴ بعدازظهر بعد از هماهنگی از مرکز آبدانان در بیمارستان امام (ره) بستری گردیده است.
نامبرده سابقه بستری به مدت ۱۶ روز در بیمارستان آیت‌الله طالقانی ایلام به دلیل هیپوکسی مغزی داشته که در این مدت و بعد از آن به دلیل مشکلات مغزی توانایی تغذیه از راه دهان را نداشته و توسط لوله معده تغذیه شده است.

بیمار ابتدا در بخش اطفال بستری و به دلیل اختلال تنفس به بخش مراقبت های ویژه کودکان منتقل و تحت مداوا قرار می گیرد و در مدت بستری افت فشارخون و کاهش سطح هوشیاری شدید داشته و در نهایت با کاهش ضربان قلب و قطع تنفس تحت عملیات احیاء قلبی تنفسی قرار گرفته و بعد از عدم موفقیت، قطع عملیات احیاء صورت گرفته است.

پس از آن نیز متوفی به سردخانه بیمارستان منتقل و سپس با رضایت والدین جهت دفن، اجازه انتقال توسط بیمارستان صادر گردیده که مجدداً در بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان ادعا شده که ضربان قلب برگشت نموده و علائم حیاتی ظاهر گردیده است.

به اطلاع می‌رساند با توجه به اینکه این رخداد نادر بوده، اما هر چندگاه ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد و گزارش‌های متعددی در این ارتباط قابل استناد است. قطعاً کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز همانند مردم شریف استان آرزوی شفای کامل این نوزاد را از خداوند بزرگ آرزومند است."

 قرار است، روز شنبه پانزدهم آذر ماه کمیسیون تخصصی بررسی و ارزیابی این مسئله با حضور تمام اساتید گروه اطفال استان در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار می شود و نتیجه قطعی آن نیز به اطلاع عموم مردم شریف استان خواهد رسید.

توضیحات رییس بیمارستان ابوذر اهواز در خصوص فوت نوزاد ایلامی

رییس بیمارستان ابوذر اهواز جزییات فوت نوزاد ایلامی که در غسالخانه زنده شد و دوباره فوت کرد را تشریح کرد.

دکتر محسن علی سمیر جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک نوزاد پنجاه روزه ساعت پنج صبح امروز با علائم اولیه تشنج به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل که پس از پذیرش بلافاصله تحت درمان قرار گرفت. این نوزاد بیمار که دچار تشنج شده بود با نارسائیها و اختلالات شدید کلیوی، کبدی و گوارشی مواجه بود که یک تیم مجرب از پزشکان فوق تخصص این بیمارستان کار درمان وی را آغاز کردند.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز افزود: بیمار یاد شده که قبلا به دلیل اختلالات ریوی و تنفسی به دستگاه ونتیلاتور وصل شده بود از همان ابتدای ورود به بیمارستان شرایط وخیمی داشت اما پزشکان این بیمارستان برای زنده نگه داشتن آن تمامی تلاش خود را به کار گرفتند. بیمارانی که دچار تشنج می شوند معمولا به دلیل عدم خونرسانی به مغزشان با مشکلات جدی افت فشار خون، از کار افتادن کلیه ها و مختل شدن کبد مواجه می شوند که همین امر بهبودی آنان را بسیار سخت می کند و این نوزاد نیز همه این مشکلات را داشت.

دکتر سمیر اظهار داشت: علی رغم تلاش بی وقفه پزشکان این بیمارستان نوزاد یاد شده در ساعت ۱۷:۳۰ امروز (جمعه)فوت کرد.

ورود وزارت بهداشت به فوت نوزاد آبدانانی/ اعزام تیمی از وزارت بهداشت به ایلام

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: وزارت بهداشت جداگانه موضوع فوت کودک آبدانانی را بررسی می‌کند و تنها به گزارش علوم پزشکی اکتفا نمی‌کنیم.  در این راستا یک تیم به استان ایلام اعزام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
3
10
وقتی یه عده با سهیمه دکتر میشن نتیجه ای بهتر از این به دست نمیاد ... بازی با جون آدمها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
4
2
پزشکان باید تعهد داشته باشند نه تخصص....
آزاد مرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
4
0
باسلام وخسته نباشید به کادر درمان به نظر من جایز نیست این روزهای کرونایی از کادر پزشکی و پرستاری ایراد گرفت چون شبانه روزی دارن زحمت می کشن وتسلیت به خانواده آبدانانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
3
7
دکترها ی سهمیه ای و رانتی پدر مملکتو دراوردید
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
کاملابانظرشمامخالفم.براثرکرونانبوده وقسمت کرونایی نبوده.وموضوع چیزدیگست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
اخه چجوریی‌زنده‌شدبعدمرده‌
سحر
|
Russian Federation
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
دیگه اعتمادی به بیمارستان نیست ی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین