کد خبر: ۶۸۳۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

آرای الکترال «جو بایدن» به بیش از حد نصاب لازم رسید

نامزد دموکرات و مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با تأیید پیروزی اش در ایالت کالیفرنیا اکنون رسماً بیش از ۲۷۰ رأی الکترال مورد نیاز برای تصدی این پست را در اختیار دارد.
آرای الکترال «جو بایدن» به بیش از حد نصاب لازم رسید
آفتاب‌‌نیوز :

«آلکس پادیلا» وزیر داخلی ایالت کالیفرنیا شامگاه جمعه پیروزی «جو بایدن» را در این ایالت تأیید کرد.

به گزارش بلومبرگ، با تأیید این پیروزی، ۵۵ رأی الکترال ایالت کالیفرنیا به سود بایدن ثبت می شود.

با احتساب این ۵۵ رأی الکترال، جو بایدن بطور رسمی بیش از ۲۷۰ رأی الکترال مورد نیاز برای تصدی پست ریاست جمهوری ایالات متحده را در اختیار دارد.

گفتنی است که مجمع برگزینندگان (Electoral College) ایالتهای آمریکا روز چهارم دسامبر برای شمارش آرا در ایالتهای خود تشکیل خواهند شد و کنگره آمریکا نیز در روز ششم ژانویه 2021 در یک نشست مشترک این آرای الکترال را شمارش می کنند.

اما با آنکه بایدن و معاون وی، «کامالا هریس» فرآیند انتقال قدرت به دولت جدید را آغاز کرده اند، رئیس جمهور «دونالد ترامپ» در توئیتر و در پیامهای ویدئویی طولانی که این هفته انتشار یافته اند، به طرح ادعاهای اثبات نشده در مورد تقلب گسترده انتخاباتی در این کشور ادامه می دهد.

با این حال، اکنون شانس اندک ترامپ برای معکوس کردن نتایج انتخابات کمتر از پیش شده است زیرا تعدادی از دادگاههای ایالات آمریکا دعاوی حقوقی کارزار انتخاباتی ترامپ و حامیانش را رد کرده اند.

در همین ارتباط، دادگاههای ایالات نوادا و مینه سوتا روز جمعه به ترامپ دو شکست دیگر را تحمیل و دعاوی حقوقی او را برای عدم تأیید پیروزیهای بایدن در این ایالات رد کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین