کد خبر: ۶۸۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰

بیرمنگهام صحنه تظاهرات مخالفان محدودیت های کرونایی شد

سه روز پس از صدور نخستین مجوز رسمی استفاده از واکسن کرونا در انگلیس، صدها تن از گروه‌های مخالف و طرفداران تئوری توطئه که بحران کرونا را پدیده‌ای ساختگی می‌دانند، روز شنبه در مرکز شهر بیرمنگهام دست به تظاهرات زدند.
بیرمنگهام صحنه تظاهرات مخالفان محدودیت های کرونایی شد
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی با حمل شعارنوشته‌ و پارچه‌نوشته‌هایی آشنا که در تظاهرات سه هفته گذشته مورد استفاده قرار گرفته است، علیه محدودیت‌های جدید کرونایی دولت انگلیس شعار دادند.

آن‌ها که هم‌اکنون در حال راهپیمایی در هوای بارانی بیرمنگهام هستند در شعارهای خود ویروس کرونا را ساخت بشر و بحران برآمده از آن را سازوکاری برای کاهش جمعیت زمین توصیف کردند.

همچنین سخنرانان در جریان این تظاهرات با ایراد سخنانی مردم را تشویق کردند تا به اعتراض برای پایان وضع موجود و آن‌چه نظام دیکتاتوری کرونایی خواندند ، ادامه دهند.

این تظاهرات پس از آن صورت می‌گیرد که با پایان قرنطینه سراسری انگلیس، طرح محدودیت‌های جدید کرونایی دولت انگلیس از چهارشنبه گذشته به اجرا گذاشته شد و به این ترتیب بیشتر مناطق انگلیس در بالاترین سطح هشدار کرونایی قرار دارند.

هم زمان مقامات بهداشتی انگلیس در نظر دارند تا از روز سه‌شنبه طرح ملی واکسیناسیون کرونا را به اجرا بگذارند. براساس این طرح که شرکت در آن برای شهروندان انگلیسی الزام آور نیست، واکسن فایزر-بیونتک تزریق خواهد شد.

دولت انگلیس ۴۰ میلیون واحد از این واکسن را سفارش داده که برای واکسینه کردن ۲۰ میلیون نفر کافی است.

این کشور همچنین ۵ میلیون واحد واکسن مادرنا و ۱۰۰ میلیون واحد از واکسن محققان دانشگاه آکسفورد را سفارش داده است.

مراحل تکمیلی ساخت این واکسن‌ها از طرح اولیه تا تایید آن فقط ۱۰ ماه طول کشید که تاکنون سریع ترین روند تحقیقات تا تایید یک واکسن بوده است. معمولا تکمیل این مراحل برای یک واکسن تا یک دهه زمان می برد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با تشکیل معاونت واکسن کرونا در وزارت بهداشت امیدوار است تا تابستان سال آینده این پروژه را به پایان برساند. او در صفحه توئیتری خود نوشت: "محافظت حاصل از استفاده از واکسن کرونا به ما امکان می دهد به زندگی عادی خود بازگردیم و چرخ های اقتصاد کشور را دوباره به حرکت در آوریم".

مت هَنکاک، وزیر بهداشت انگلیس هم به بی بی سی گفت که وقتی نوبت تزریق افراد مختلف فرابرسد، سازمان ملی خدمات درمانی با آنان تماس خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: "از بهار، از عید پاک به بعد، همه چیز بهتر خواهد شد و ما سال آینده تابستانی خواهیم داشت که همه می توانند از آن لذت ببرند."

کارشناسان امور بهداشتی هنوز نسبت به میزان اثربخشی تزریق واکسن برای مهار کرونا مردد هستند. آن‌ها هشدار داده اند که با وجود آغاز واکسیناسیون، مردم باید همچنان مراقب باشند و به مقررات مقابله با گسترش این ویروس عمل کنند.

این مقررات شامل فاصله گیری اجتماعی و استفاده از ماسک های صورت و همچنین تست افراد مظنون به ابتلای به این ویروس و قرنطینه کردن موارد مشکوک است.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت انگلیس تاکنون یک میلیون و ۶۹۰ هزار و ۴۳۲ نفر به کرونا مبتلا شده که از این میزان ۶۰ هزار و ۶۱۷ نفر به کام مرگ رفته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین