کد خبر: ۶۸۴۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶

کوبا: ترامپ و شورای امنیت ملی آمریکا همواره در پی اقدامات خصمانه هستند

وزیر خارجه کوبا با انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا و شورای امنیت ملی این کشور نسبت به حمایت واشنگتن از برخی گروه‌های مخالف دولت کوبا هشدار داد.
کوبا: ترامپ و شورای امنیت ملی آمریکا همواره در پی اقدامات خصمانه هستند
آفتاب‌‌نیوز :

وزیرخارجه کوبا شنبه شب به وقت تهران اقدامات شورای امنیت ملی ایالات متحده به ویژه تحت ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را به عنوان ابزاری برای تجاوز به کوبا خواند و آنرا محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «برونو رودریگز» رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا در توییتی نوشت که دولت آمریکا و شورای امنیت ملی این کشور هرگز از کوبا حمایت نکرده‌اند. وی افزود که خصومت‌ دولت کنونی آمریکا بر منطقه آمریکای لاتین متمرکز است.

رودریگز در این توییت نوشت: «دولت آمریکا و شورای امنیت ملی این کشور هرگز از مردم کوبا حمایت نکرده‌اند. به ویژه در دولت دونالد ترامپ، شورای امنیت ملی آمریکا ابزاری برای تجاوز به کوبا و آمریکای لاتین بوده است.»

سخنان وزیر خارجه کوبا به دلیل حمایت آمریکا از یک گروه مخالف دولت حاکم بر کوبا به نام «سن ایسیدرو» است.

وزارت امور خارجه کوبا همچنین در مورد اقدامات آمریکا در تامین مالی، جهت گیری و تحریک برخی گروه‌ها و افراد برای به چالش کشیدن اقتدار ملی این کشور هشدار داده است.

چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین