کد خبر: ۶۸۴۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۹
معاون وزیر بهداشت:

مجوز اخذ ۳۰ هزار نیروی کادر درمان گرفته شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز اخذ ۳۰ هزار نیروی کادر درمان گرفته شده که امیدواریم نسبت قابل توجهی از این میزان به تجهیز پرستاران اختصاص داده شود.
مجوز اخذ ۳۰ هزار نیروی کادر درمان گرفته شد
آفتاب‌‌نیوز :

مریم حضرتی یکشنبه شب در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری اصفهان افزود: خوشبختانه در سراسر کشور روند بستری و مراجعه بیماران سرپایی و مرگ و میر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از آن جایی که معیار اصلی در مهار ویروس کرونا، مردم هستند از آن‌ها می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال این ویروس منحوس را قطع کنند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون هفت هزار مجوز برای اخذ نیرو دریافت کردیم، گفت: ۳۰ درصد مجوزها به جذب پرستاران اختصاص داده شد.

حضرتی با اشاره به کمبود پرستار در کشور افزود: حدود ۴۰ هزار پرستار در کشور به کرونا مبتلا و قرنطینه شدند که با خروج آن‌ها از سیستم فشار بر روی مابقی پرستاران می‌آید.

وی با بیان اینکه در گذشته هم با کمبود نیرو مواجه بودیم، گفت: اکنون ۲ هزار تخت آی سی یو اضافه شده که این بخش ویژه نیازمند نیروهای متخصص است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: در سال جاری ۹ هزار نیروی پرستاری جذب شده است.

وی با اشاره به کاهش معوقات پرستاران نسبت به سال گذشته تصریح کرد: معوقات برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی از ۱۴ ماه معوقه به حدود ۶ ماه کاهش یافته است که امیدواریم به زودی تسویه شود.

حضرتی بدون اشاره به مبلغ معوقات پرستاران افزود: معوقات در دانشگاه‌ها و گروه‌های مختلف متفاوت است برخی از دانشگاه‌ها هم معوقه ندارند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۴۰ هزاز و ۵۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۵۰ هزار و ۳۱۰ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین