کد خبر: ۶۸۴۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی به بهانه ارتباط با کره شمالی

وزارت خزانه داری آمریکا 6 شرکت چینی را به اتهام همکاری با کره شمالی در دور زدن تحریم‌های سازمان ملل متحد تحریم کرد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی به بهانه ارتباط با کره شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه شب از اعمال تحریم‌های جدید علیه نهاها و شرکت‌های کشتیرانی چینی فعال با کره شمالی خبر داد.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» نوشت که آمریکا نهادها و شرکت‌های کشتیرانی چین را که به کره شمالی در فروش ذغال سنگ این کشور و نقض تحریم‌ها کمک می کردند تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا 6 نهاد و چهار شرکت کشتیرانی چین را به بهانه حمل ذغال سنگ‌کره شمالی و تلاش برای فروش آن‌ها که با تحریم‌های سازمان ملل متحد مغایرت دارد، تحریم کرده است.

«استیو منوشین» وزیر‌خزانه‌داری ایالات متحده در این باره مدعی شد: «کره شمالی دور زدن تحریم‌های سازمان ملل در زمینه ممنوعیت صادرات ذغال سنگ که یک منبع درآمد اصلی این کشور محسوب می‌شود را ادامه می‌دهد.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین کره شمالی را به پیشبرد برنامه‌های تسلیحاتی خود متهم کرده است.

رئیس کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند تا در ازای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو شود اما این دیدارها هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

ترامپ وعده داده در صورت انتخاب مجددش بسرعت با کره شمالی به توافق برسد. این در حالی است که «کیم یو جونگ» خواهر رئیس کره شمالی گفته است، چهارمین دیدار میان کیم و ترامپ «غیرضروری» و «بی‌فایده» است. از طرفی «برایان مک‌کئون» مشاور امور خارجه «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته، او در صورت دستیابی به پیروزی آمادگی دارد با کیم دیدار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین