کد خبر: ۶۸۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۷
اولین درس در خانه اول؛

نوبخت:می‌خواهیم همه جناح‌ها در کنار هم باشند

آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دبیرکل حزب اعتدال و توسعه فلسفه تشکیل این حزب را فراهم آوردن فضای همراهی و همکاری همه سلائق معتقد به نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد:«با اتکا به سیره امام (ره) می‌خواهیم تجربیاتمان را به نسل جدید منتقل کنیم.»

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب دکتر محمدباقر نوبخت در ابتدای دیدار اعضای هیأت رئیسه و هیأت اجرائی کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ضمن ادای احترام به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهیدان انقلاب اسلامی گزارشی از عملکرد و فلسفه تشکیل حزب متبوعش ارائه کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل این حزب در سال 1378 چند محور عمده مدنظر موسسان بوده است اظهار داشت:«یک تحلیل مشترک از فضای بیرونی وداخلی در کشور، ما را به اتحاد و همگرایی و انسجام واداشت. تحلیل مجموعه دوستان ما در حزب این بود که در شرایط منطقه‌ای و جهانی جایگاه نظام جمهوری اسلامی بسی بالاتر از جایگاه کنونی است و همه باید در راستای اعتلای این نظام و رسانیدن آن به جایگاه حقیقی اش بکوشیم.»

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد:«در داخل نیز می‌بایست برنامه‌ها با مطالبات نسل جدید همخوان و هماهنگ می‌شد. برای ما اصل این بود که به پیروی از سلوک وسیره حضرت امام (ره) که تلفیقی از سنت و مدرنیته است حرکت کنیم. جمع بندی ما در این زمینه این بود که با مولفه اعتدال می‌توان توسعه آفرید. برای توسعه نیز نیازمند منابعی هستیم که در انحصار بخش‌هایی از جریان‌های موجود در کشور است. ما می‌خواستیم فضایی فراهم شود که همه ارباب سلائق مختلف معتقد به نظام جمهوری اسلامی گرد هم آیند و کنار هم باشند.»

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه افزود:«به همین دلیل در لیست انتخاباتی کوشیدیم مجموعه ای توانا از همه جریانات موجود در کشور را گرد آوریم. چرا که احساس کرده‌ و می‌کنیم که همه افراد شایسته و جریانات متعلق به‌ گروه‌ها و جناح‌های مختلف و گوناگون سیاسی که تندرو و رادیکال نیستند، می‌توانند در کنار هم قرار گیرند .»

وی به مردمسالاری به عنوان رکن رکین نظام و مهمترین مولفه در سیره امام راحل اشاره کرد و اظهار داشت:«از سوی دیگر هدف بعدی ما این بود که در قالب تشکیل یک حزب سیاسی فضایی فراهم شود که بتوانیم تجربه‌های خود را به نسل‌ بعد منتقل کنیم. قصد داشتیم حزب را به آموزشگاهی برای انتقال تجربه‌ها و تبادل دستاورد‌ها تبدیل نموده و در این راستا از سال گذشته با برگزاری جلسات مستمر و منظم این هدف را در قالب‌های مدون و جدی پیگیری نموده‌ایم.»

دکتر محمد باقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه ضمن تاکید بر اصل بودن راه وروش امام برای حزب متبوعش گفت:«به همین دلیل اعضای جوان ما قصد کردند برای آموختن اولین درس به خانه اول خود ـ یعنی خانه امام (ره) ـ بازگردند و با تاسی به شیوه آن بزرگوار مشی سیاسی خود را پایه‌ریزی نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۹
0
0
bayad etedal va etelaf ra tajrebe va darooni konim va dar ons_ore nazari on ra dar daneshgah va madrese tadris va amali nomayim;bayad az tamame nirooha dar daroon va biroon keshvar bahre b_ord;barkh_orde khoshk va entezayi-salbi be in onvan ke hatman masoolan bayad be nezam motaghed bash_and,az asl ghalat ast va hazineye sangini bar kashvar dar gozashteye do_or va dar zamane moaaser,az jomle dar si sal akhir dashte ast.keshvar motalleghe be hame dar daroon va biroon keshvar ast
Doct_or koohi
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین