کد خبر: ۶۸۴۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۷۴۰ میلیارد دلاری دفاعی را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا از لایحه دفاعی ۷۴۰ میلیارد دلاری که ترامپ گفته آن را وتو می‌کند، دفاع و آن را تصویب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام تقابلی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آنهم درست چند هفته مانده به خروجش از کاخ سفید صورت گرفته است.

این لایحه با ۳۳۵ رای موافق در برابر ۷۸ رای مخالف به نفع قانون اختیارات دفاع ملی با حمایت قوی از جانب دو حزب آمریکا تصویب شد و به قدر کافی حمایت دارد که بتواند از پس وتویی که ترامپ قولش را داده، جان سالم به در ببرد.

آدام اسمیت، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: امروز، مجلس نمایندگان پیامی قوی و دو حزبی را به مردم آمریکا ارسال کرد؛ اعضای ما و امنیت ملی کشور از سیاست مهمتر هستند.

انتظار می‌رود سنا نیز در روزهای آتی به این لایحه رای بدهد. حامیان امیدوارند که با تصویب این لایحه در سنا با همان حمایتی که در مجلس نمایندگان از آن شد، ترامپ حق وتوی خود را درباره این لایحه مورد تجدیدنظر قرار دهد.

قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا دستورکاری برای پنتاگون درباره این مساله است که چقدر سلاح و ناو را خریداری کند تا سربازان بتوانند به بهترین شکل ممکن در برابر تهدیدهای ژئوپولیتیکی مقابله کنند.

ترامپ پیش از رای گیری در توئیتی نوشت: امیدوارم که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به قانون اختیارات دفاعی ملی بسیار ضعیف، رای ندهند چون من آن را وتو می‌کنم!

قانون اختیارات دفاع ملی در صورتی منقضی می‌شود که پیش از کنگره جدید در سوم ژانویه ۲۰۲۱ اجرایی نشود. ترامپ ۲۰ ژانویه از کاخ سفید می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین