کد خبر: ۶۸۴۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰

وزیر دفاع بایدن معرفی شد

لوید آستین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که پیشتر جو بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده در یادداشتی در نشریه آتلانتیک از وی درخواست خدمت در سمت وزیر دفاع را کرده بود در صورت تایید سنا به این سمت انتخاب می شود.
وزیر دفاع بایدن معرفی شد
آفتاب‌‌نیوز :

بایدن روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد انتخاب آستین رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریکا در سمت وزیر دفاع را دارد و از کنگره خواست وی برای رهبری پنتاگون مورد تایید قرار گیرد.

به گزارش شبکه سی بی اس نیوز، بایدن از تصمیم خود برای انتخاب آستین در مقاله ای در نشریه آتلانتیک که وی را یک رهبر و سرباز آزموده توصیف کرده بود، رونمایی نمود. سپس یک روز بعد در یک رویداد در ویلمینگتون در ایالت دلاور بایدن از آستین به عنوان فردی که مطابق بالاترین استانداردها در شرایط دشوار عمل کرده، تعریف و تمجید کرد.

بایدن با ادعای اینکه آستین در صورت تایید کنگره برای انتخاب وی در سمت وزیر دفاع، موانع پیش رو را بر خواهد داشت اشاره کرد که این ژنرال بازنشسته در ارتش تاریخ سازی کرده است.

آستین ۶۷ ساله در صورت تایید سنا پس از جیم متیس اولین وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ، دومین فرمانده سابق عملیاتی ارتش برای هدایت وزارت دفاع آمریکا در طول چهار سال گذشته است. بر اساس قوانین فدرال، افسران ارتش آمریکا پس از گذشت ۷ سال از زمان بازنشستگی آنها اجازه حضور در نقش های بلند پایه دفاعی غیر نظامی از جمله هدایت پنتاگون را بر عهده بگیرند. اما کنگره می تواند آستین را که در سال ۲۰۱۶ باز نشسته شد، همانند جمیز متیس در سال ۲۰۱۷ از این قانون مستثنی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین