کد خبر: ۶۸۴۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱

شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسید

براساس آمارهای مراکز معتبر شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا پنجشنبه شب به ۷۰ میلیون و ۴۶۴ هزار نفر رسیده است.
شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسید
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به یک میلیون و ۵۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده است.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۸۶ هزار و ۳۱۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و یک هزار و ۴۵۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به ۱۵ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۲۹ نفر و مرگ و میر نیز به ۲۹۸ هزار و ۱۷۲ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون ۹ میلیون و ۲۵۴ هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، بعد از آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه و انگلستان به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری مهار روند کرونا در کشور را متوقف کرده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا، عواقب کرونایی سفرهای زیادی که در تعطیلات روز شکرگزاری انجام شد، در آستانه جشن سال نو میلادی بروز پیدا خواهد کرد و کریسمس امسال، آمریکا شاهد جهش قابل توجه در میزان شیوع این بیماری خواهد بود.

شبکه خبری ای. بی. سی نیوز درگزارشی درباره سفر میلیون ها آمریکایی که می تواند پیامدهای وخیم شدت بخشیدن به همه گیری ویروس کرونا را در روزها و هفته های آتی به دنبال داشته باشد، نسبت به انتشار واکسن کرونا و تاثیر گذار بودن آن ابراز تردید کرد.

در ادامه تلاش شرکت های داروسازی در جهان برای ساخت واکسن کرونا تاکنون دو شرکت فایزر و بایون‌تک پیشگامان تولید واکسن کووید۱۹ میزان کارآیی واکسن مشترک خود را ۹۵ درصد اعلام کردند. این میزان برای واکسن اسپوتنیک که در روسیه تولید شده، بیش از ۹۰ درصد اعلام شده است.

شرکت سینوفارم، یکی از بزرگترین شرکت‌های داروسازی چین اعلام کرد به دنبال اخذ مجوزهای قانونی از مقامات دولتی این کشور برای عرضه واکسن کووید۱۹ ساخت این شرکت به بازار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین