کد خبر: ۶۸۴۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
سفارت روسیه در لاهه:

مسکو اخراج ۲ دیپلمات خود از خاک هلند را تلافی می‌کند

سفارت روسیه در شهر لاهه هلند اعلام کرد که مسکو اقدام دولت هلند در اخراج ۲ دیپلمات روسیه از خاک خود را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
مسکو اخراج ۲ دیپلمات خود از خاک هلند را تلافی می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

سفارت روسیه در شهر لاهه هلند روز پنج شنبه اعلام کرد که مقامات مسکو اقدام دولت هلند در معرفی ۲ دیپلمات روسیه به عنوان عناصر نامطلوب و اخراج آنها از خاک خود را تلافی خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این سفارتخانه روسیه تأیید کرد: از سوی وزارت خارجه هلند یادداشتی دریافت کرده است که در آن ۲ تن از کارکنان هیأت دیپلماتیک روسیه به اتهام «فعالیت‌های منافی با مقام دیپلماتیک خود» به عنوان عناصر نامطلوب شناخته می‌شوند.

سفارت روسیه می‌افزاید: وزارت خارجه هلند هیچ گونه مدرکی دال بر اقدامات غیرقانونی این دو دیپلمات روسیه در خاک خود ارائه نکرده است.

گفتنی است، یک شبکه رادیویی و تلویزیونی هلند روز پنج‌شنبه گزارش داد سرویس اطلاعات و امنیت عمومی این کشور ۲ دیپلمات روسیه را به جاسوسی متهم و از خاک خود اخراج کرده است.

این شبکه هلندی در ادامه گزارش خود افزود: این ۲ دیپلمات روسیه «عناصر نامطلوب» شناخته شده و از این‌رو، باید هرچه سریع‌تر خاک این کشور اروپایی را ترک کنند.

این شبکه هلندی ادعا کرد این ۲ دیپلمات روس در واقع مأموران اطلاعاتی خارجی هستند که در حوزه فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون هوش مصنوعی، فناوری‌های نیمه رسانا و نانو به گردآوری اطلاعات می‌پرداختند.

گفتنی است، طبق موازین حقوق بین‌الملل، فردی که عنصر نامطلوب شناخته می‌شود، حق ورود یا اقامت در کشور پذیرنده را ندارد. دولت پذیرنده بدون نیاز به تعقیب قضائی و محاکمه می‌تواند عنصری را که نامطلوب شناخته، از خاک خود اخراج کند. این امر به‌ویژه دربارهٔ دیپلمات‌ها که از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند، صورت می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین