کد خبر: ۶۸۵۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

تظاهرات حامیان ترامپ در اعتراض به رای دیوان عالی

حامیان سرخورده دونالد ترامپ امروز (شنبه) مقابل دیوان عالی، کنگره و مقر وزارت دادگستری آمریکا در واشنگتن دی.سی تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.
تظاهرات حامیان ترامپ در اعتراض به رای دیوان عالی
آفتاب‌‌نیوز :

 برنامه امروز معترضان این است که به صورت همزمان تظاهرات کرده و در ساز بادی "شوفار" که در آیین‌های یهودی استفاده می‌شود، به این امید بدمند که دیوارهای این ساختمان همچون دیوارهای "اریحا" فرو ریزد!

به گزارش پایگاه دیلی بیست، اریحا دیواری دفاعی برای مقابله با سیل متعلق به تقریبا ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد بود که گفته می‌شود با دمیدن در این نوع شیپور و فریاد فرو ریخت.

حامیان دونالد ترامپ برای دومین بار از زمان روشن شدن نتایج انتخابات سوم نوامبر قصد دارند به خیابان‌های پایتخت کشورشان آمده و به تصمیم دیوان عالی آمریکا برای رد شکایت انتخاباتی تگزاس اعتراض کنند.

گروهی که قصد دارد امروز در شیپور شوفار بدمد، نام تجمع خودش را "تظاهرات اریحا" (Jericho March) نامیده است. این گروه می‌گوید دیوارهایی که آنها به دنبال ویرانی هستند، استعاره‌ای از انتخاباتی است که به گفته آنها از رئیس جمهوری مورد حمایتشان دزدیده شده است.

آرینا گروسو، از سازمان‌دهندگان تظاهرات اریحا و کارمند شورای محافظه‌کار تحقیقات خانواده گفت که او برنامه این اعتراضات حامیان ترامپ را از دو روز بعد از انتخابات در اعتراض به نتیجه انتخابات در اطراف این ساختمان‌ها در ذهن داشته است. گروسو به دیلی بیست گفت: من این دیدگاه را داشتم که مردم برای انسجام انتخابات، تحول و اصلاحات دست به اعتراض بزنند.

این یکی از سه مورد اعتراضی است که برای روز شنبه در واشنگتن دی.سی برنامه‌ریزی شده است و حدود یک ماه پس از آن برگزار خواهد شد که هزاران تن از حامیان دونالد ترامپ در اعتراضاتی تحت عنوان "تظاهرات میلیونی ماگا" در واشنگتن دی.سی شرکت کردند.

سازمان‌دهندگان اعتراضات پیش‌بینی می‌کنند که تعداد افراد کمتری این بار حضور یابند. گروه "زنان برای اول آمریکا" که اعتراضات نوامبر را سازماندهی کرد، گفته است انتظار ندارد که مشارکت‌کنندگان با راهپیمایی ۱۴ نوامبر هم طراز باشند.

دونالد ترامپ بر خلاف تظاهرات نوامبر این بار درباره تحولات شنبه سکوت اختیار کرده است. در حالیکه او از قبل درباره تظاهرات ۱۴ نوامبر توییت کرده و گفت که در آن حاضر خواهد شد، این بار سخنی به میان نیاورده و درباره شرکت در آن حرفی نزده است.

حامیان دونالد ترامپ با اشاره به انجام اقدامی در مورد حرکت دیوان عالی آمریکا در رد شکایت انتخاباتی تگزاس، گزینه کمپین نظامی و تشکیل اتحادیه‌ای از ایالات پایبند به قانون تاکید دارند.

الن وست، رئیس حزب جمهوریخواه در تگزاس تاکید دارد که ایالت‌ها باید در پی این حکم که ادعا می‌شود برای لاپوشانی اقدامات غیرقانونی مقام‌های محلی استفاده شد، از این اتحادیه جدا شوند.

این سیاستمدار جمهوریخواه گفت: تصمیم دیوان عالی عملا بی‌سابقه است و می‌گوید که ایالت‌ها می‌توانند قانون اساسی آمریکا را نقض کرده و پاسخگو هم نباشند. باید ایالت‌های پایبند به قانون با یکدیگر ادغام شوند و یک اتحادیه از ایالات را تشکیل دهند که مقید به قانون اساسی باشند.

چنین اظهاراتی به منزله درخواست برای جدایی در نظر گرفته می‌شود، مشابه آنچه ایالت‌های جنوبی در زمان شروع جنگ داخلی آمریکا با تشکیل کشورهای کنفدراسیون آمریکا انجام دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین