کد خبر: ۶۸۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

رادیو اسرائیل: عمان و عربستان قبل از رفتن ترامپ اقدام به عادی سازی می کنند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نام دو کشوری را که قبل از رفتن دونالد ترامپ از کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا می‌کنند، فاش کردند.
رادیو اسرائیل: عمان و عربستان قبل از رفتن ترامپ اقدام به عادی سازی می کنند
آفتاب‌‌نیوز :

 رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مسئولان این رژیم معتقدند کشور بعدی که بعد از مراکش به عادی‌سازی روابط با این رژیم می‌پردازد، عمان است. همچنین احتمالا عربستان قبل از خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از کاخ سفید توافق صلح با رژیم صهیونیستی امضا کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رادیو این رژیم به نقل از محافل سیاسی اعلام کرد، به رغم ناخرسندی ریاض از فاش شدن دیدار میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شهر نیوم، عربستانی‌ها مایلند ابتدا کشورهای دیگری به توافق صلح با این رژیم دست یابند و بعد خودشان به این توافق بپیوندند.

در این راستا، یک مسئول عالیرتبه اسرائیلی در قدس اعلام کرد، تماس‌هایی با کشورهای اسلامی دیگر برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود دارد و در رأس آن پاکستان و اندونزی، نیجر، مالی، جیبوتی، موریتانی، مجمع الجزایر قمر، برونئی، بنگلادش و مالدیو هستند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت پیشتر نوشت، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است، کشورهای عربی و اسلامی هستند که قصد دارند قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ توافق صلح با رژیم صهیونیستی امضا کنند. از جمله کشورهای عربی عمان و اندونزی است و احتمالا کشورهای آفریقایی نیز به توافق صلح بپیوندند.

دونالد ترامپ پنجشنبه از توافق عادی‌سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین