کد خبر: ۶۸۵۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
مردم از خانه‌ها خارج نشوند

آتش در سرخون دوباره شعله‌ور شد/ جلسه مجلس درباره آلودگی نفتی

چهارمحال و بختیاری عضو شورای شهر سرخون از توابع شهرستان اردل در چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون در برخی از مناطق سرخون حریق مجددا شعله‌ور شده است، دود بسیار غلیظی در منطقه وجود دارد و از مردم خواسته شده در منازل بمانند.
آتش در سرخون دوباره شعله‌ور شد/ جلسه مجلس درباره آلودگی نفتی
آفتاب‌‌نیوز :

رضا حیدری با اشاره به اینکه در برخی از مناطق منطقه سرخون شاهد شعله‌ور شدن آتش در پی شکستگی شب گذشته خط لوله انتقال نفت مارون هستیم، اظهار کرد: آتش شب گذشته به‌طور کامل مهار نشد.

عضو شورای شهر سرخون از توابع شهرستان اردل در چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون دود بسیار غلیظی در منطقه وجود دارد، از مردم خواسته شده در منازل بمانند، این دود برای سلامتی مردم بسیار مضر است، در حال حاضر دید افقی در منطقه به کمتر از 10 متر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته برق و گاز برخی از مناطق روستایی در منطقه سرخون قطع شد، گفت: به مرور در حال وصل شدن هستند، خوشبختانه تاکنون آب شرب مردم آلوده نشده است.برای حفظ سلامت مردم نیازمند توزیع ماسک و شیلد در بین آن‌ها باوجود دود غلیظ ناشی از حریق هستیم.

عضو شورای شهر سرخون از توابع شهرستان اردل در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: جلسه مدیریت بحران برای حل مشکلات ناشی از شکستگی لوله نفت مارون در منطقه میانکوه در حال برگزاری است.

برگزاری جلسه برای حل مشکل آلودگی نفتی در مجلس

همچنین نماینده اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: صبح امروز جلسه‌ای با اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل آلودگی نفتی ناشی از حادثه شکستگی لوله انتقال نفت مارون در منطقه میانکوه اردل برگزار شد.

قدرت‌الله حمزه در خصوص حادثه شکستگی لوله انتقال نفت مارون در منطقه میانکوه اردل، اظهار کرد: مشکل نشتی نفت از این لوله خط انتقال نفت سالیان گذشته مشکلات متعددی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است و چند حادثه مشابه نیز در این منطقه در پی نشت نفت رخ داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی نفتی به اراضی کشاورزی، شیلات و آب رودخانه منطقه خسارات زیادی را وارد کرده است و مسئولان تاکنون کار اساسی برای حل مشکل مردم منطقه میانکوه انجام نداده‌اند. خوشبختانه استاندار و مسئولان مرتبط با بحران بلافاصله پس از وقوع حادثه شکستگی لوله انتقال نفت مارون در منطقه حضور پیدا کردند و توانستند موضوع را مدیریت کنند و خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشت و تنها خسارت به بحث اراضی کشاورزی و محیط‌زیست وارد شد. صبح امروز جلسه‌ای با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل آلودگی نفتی ناشی از حادثه شکستگی لوله انتقال نفت مارون در منطقه میانکوه اردل برگزار شد، همچنین درصدد برگزاری جلسه با وزیر نفت نیز هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی نفتی در منطقه میانکوه اردل باید به‌صورت کارشناسی و اساسی حل شود، عنوان کرد: خسارات حادثه شکستگی لوله انتقال نفت مارون باید برآورد و برای ستاد مدیریت بحران کشور ارسال شود تا بتوانیم اعتبارات لازم را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه زندگی و معیشت مردم منطقه میانکوه اردل تحت تاثیر نشتی نفت از لوله انتقال نفت مارون ازسال‌های قبل قرار گرفته است، بیان کرد: باید این مشکل حل شود تا مردم به زندگی عادی خود برگردند و بتوانند از زمین‌های کشاورزی خود بهره‌برداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین