کد خبر: ۶۸۵۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰

کشاورزان و دریانوردان بوشهری مراقب باشند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به استقرار سامانه بارشی در استان بوشهر گفت: کشاورزان و دریانوردان مراقب خطرات احتمالی باشند.
کشاورزان و دریانوردان بوشهری مراقب باشند
آفتاب‌‌نیوز :

فرج‌الله شکوهی‌پور از ورود سامانه بارشی جدید و افزایش ناپایداری‌های جوی و دریایی از روز سه شنبه خبر داد.

وی اضافه کرد: با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور و شروع موج جدیدی از ناپایداری‌های جوی و دریایی، به تناوب از عصر سه شنبه تا پایان روز جمعه بر روی دریا و در سطح استان بارش باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در روز پنج شنبه در نیمه شمالی و سواحل شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

افزایش ارتفاع موج دریا

شکوهی‌پور تاکید کرد: در پی وزش باد، افزایش ارتفاع موج دریا مورد انتظار است.

وی با پیش‌بینی بارش خفیف باران در روز سه‌شنبه بر روی دریا، افزود: در روز چهارشنبه عمدتاً نوار ساحلی استان و برخی نقاط شمالی استان شاهد بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی وزش باد خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: پنج شنبه نیز در سطح استان و نوار ساحلی، با شدت بیشتر در سواحل و مناطق شمالی خصوصاً شهرستان‌های دیلم و گناوه و برخی نقاط مرتفع دشتستان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

احتمال آب‌گرفتگی معابر

وی افزود: روز جمعه نوار ساحلی و برخی نقاط در سطح استان با بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای روبرو خواهد بود.

شکوهی‌پور از آب‌گرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط شمالی استان از جمله دیلم و گناوه بویژه در روز پنج شنبه خبر داد و بیان کرد: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن روان‌آب برخی نقاط از استان‌های مجاور هم مرز با شهرستان‌های دیلم و گناوه وجود دارد.

وی گفت: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان و کشاورزان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین