کد خبر: ۶۸۵۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۰

یورش تروریستها به جنوب نیجر/۲۸ تن کشته و ۸۰۰ خانه طعمه حریق شد

یورش تروریستهای مظنون به عضویت در گروهک تروریستی بوکوحرام به منطقه ای در جنوب شرقی نیجر ۲۸ کشته برجای گذاشت.
یورش تروریستها به جنوب نیجر/۲۸ تن کشته و ۸۰۰ خانه طعمه حریق شد
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات سازمان ملل و همچنین مقامات محلی در کشور نیجر اعلام کردند که گروهی از تروریست‌های مظنون به عضویت در گروهک بوکوحرام در یورش به منطقه «دیفا» در جنوب شرقی نیجر ۲۸ تن را کشته و ۸۰۰ خانه را به آتش کشیدند.

به گزارش رویترز، «عبدالرحمان زکریا» سخنگوی دولت نیجر روز دوشنبه با اعلام سه روز عزای عمومی در این کشور اظهار داشت که از میان ۲۸ فرد کشته شده، «۱۰ تن بر اثر اصابت گلوله، ۱۴ تن در اثر شدت سوختگی و چهار تن به دلیل غرق شدن جان خود را از دست داده و نزدیک به ۱۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند».

نکته قابل توجه آن است که نه در بیانیه دولت نیجر و نه در بیانیه سازمان ملل نام عاملان این جنایت ذکر نشده است، اما «عیسی لِمین» فرماندار منطقه دیفا روز یکشنبه اعلام کرد که گروهک تروریستی بوکوحرام مسئول این حمله است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که این گروهک تروریستی در یک فیلم ویدیوئی سه دقیقه‌ای که برای این خبرگزاری ارسال کرده، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

شایان ذکر است که در یکی از حمله‌های اخیر به این منطقه، روستای «تومور» در فاصله ۲۰ کیلومتری مرز مشترک با نیجریه هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت. به گفته عیسی لمین، کشتار و خونریزی تروریست‌ها در یورش خود به روستای تومور یکی از فجیع‌ترین حملات تروریستی در این کشور آفریقایی بوده است.

گفتنی است که گروهک تروریستی بوکوحرام نخست در شمال شرق نیجریه شکل گرفت، اما دامنه خشونت این گروهک بارها به کشورهای همجوار نیجریه همچون چاد، نیجر و کامرون نیز کشیده شد.

این گروهک تروریستی از سال ۲۰۰۹ تاکنون به حمله‌های مکرر در منطقه پیرامونی دریاچه چاد مبادرت کرده است که در پی آن، حدود ۲۵۰ هزار تن از ساکنان این منطقه مجبور به ترک منازل خود و فرار از منطقه شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین