کد خبر: ۶۸۵۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱

شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور

سخنگوی قوه قضاییه از شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور با اقدامات دستگاه قضایی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی در گفتگوی تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما اظهار کرد: چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور با اقدامات دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه بزرگترین باند در استان خراسان رضوی شناسایی شد که ۱۹ متهم دستگیر شدند، افزود: این باند با صدور کارت‌های بازرگانی به نام اشخاص ضعیف و بی‌بضاعت و با تبانی عوامل گمرک رفع تعهد ارزی خلاف واقع انجام می‌دادند.

شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور

وی ادامه داد: ارز ناشی از صادرات این باند که باید رفع تعهد ارزی کند مجموعا ۱/۴ میلیارد یورو است.

اسماعیلی تصریح کرد: در برخی استان‌های دیگر باندهای دیگری شناسایی و دستگیر شدند؛ ۵ نفر با ۵۰ میلیون یورو تعهد ارزی در کرمانشاه؛ دو نفر با ۱۲ میلیون یورو تعهد ارزی در آستارا؛ ۴ نفر با ۱۴ میلیون یورو تعهد ارزی در بندرعباس، ۵ نفر با ۱۵۱ میلیون تعهد ارزی [با همدستی برخی عوامل گمرک]در گمرک غرب و ۴ نفر با ۱۶ میلیون در گمرک شهریار بخشی از پرونده بزرگ اقدام قاطع قوه قضاییه در پیگیری ارزهای صادراتی است که با معرفی ازسوی بانک مرکزی انجام شد.

وی افزود: پیگیری تعهدات ارزی صادرکنندگان کالا بدون تشکیل پرونده و با مذاکره و پیگیری نیز در دستور کار قرار دارد که در همین ایام اخیر معادل ۹ میلیارد یورو از تعهدات ارزی صادرکنندگان رفع تعهد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
وقتی‌این‌سوء‌استفاده‌ها‌شد‌بکدفعه‌قیمت‌ارز‌سه‌برابر‌شد‌حالا‌که‌می‌گوید‌اخلالگران‌گرفتار‌شده‌اند‌آثارشان‌در‌اقتصاد‌کشور‌مشاهده‌نمی‌شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین