کد خبر: ۶۸۵۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵

اطلاعات تکان‌دهنده از گروگانگیر قمی

ظهر ۲۲ آذرماه، در انتهای بلوار بعثت شهرک فاطمیه قم خبر یک گروگان‌گیری به سرعت در صدر اخبار حوادث قرار گرفت. اتوبوسی بین شهری با مسافرانش توسط مردی ۲۸ ساله گروگان گرفته شده بود، اما این مرد در پرونده‌اش دو قتل و یک گوش‌بری دارد. مردی که وقتی پای بازسازی صحنه گروگان‌گیری می‌رود در گفت‌وگویی که با خبرنگار صدا و سیمای قم دارد از انگیزه قتل‌هایش می‌گوید.
اطلاعات تکان‌دهنده از گروگانگیر قمی
آفتاب‌‌نیوز :

علت قتل همسر برادرش و زنی در تهران، ذهن‌ها را به یاد سعید حنایی، قاتل سریالی زن‌ها در مشهد می‌اندازد که برای جلوگیری از فساد و ارشاد دست به قتل زده بود. این جوان ۲۸ ساله درباره قتل همسر برادرش و روند ماجرا می‌گوید به بهانه خرید مایحتاج زندگی، حدود یک ماه پیش همسر برادرش را سوار کرده بعد از ساعتی به بلوار فردوسی می‌رسند که مکانی نسبتا خلوت است بحث‌شان بالا می‌گیرد اسلحه را نشانه می‌گیرد و او را می‌کشد.

متهم در گفتگو با خبرنگارصدا و سیمای قم می‌گوید: «حرف‌هایم را به او گفتم، اما متاسفانه بی‌فایده بود، گفت دوست دارم آزاد باشم منم وقتی دیدم فایده ندارد مجبور شدم بزنمش دیگر، همین!»، اما این فرد تا چند روز قبل از گروگانگیری اتوبوس، متواری بوده و به تهران می‌آید. این بار زنی ۴۵ ساله را با همان اسلحه به قتل می‌رساند و می‌گوید خانه مناسبی نداشته است.

خبرنگار صدا و سیمای قم می‌گوید: «خودت قاضی شدی و حکم دادی؟!» متهم می‌گوید: «آره دیگه!» انگار طبیعی است خودش تصمیم بگیرد و آدم بکشد. این فرد دوباره به قم بازمی‌گردد. روز ۲۲آذرماه حوالی ظهر، در شهرک فاطمیه سوار اتوبوس می‌شود. راننده اتوبوس می‌گوید او سوار شد و بعد سلاح گرم بیرون کشید. این متهم در تماس با پلیس می‌گوید: «اسلحه دارد و می‌خواهد خانواده‌اش را ببیند.» می‌گوید: «آن‌ها که بچه به بغل داشتند، پیرزن، پیرمرد و کم‌سن‌ها را پیاده کردم.» پلیس خانواده‌اش را هم به سر صحنه گروگان‌گیری می‌آورد.

این فرد می‌گوید: «کاری با گرو‌گان‌ها نداشتم، اگر خانواده‌ام را هم نمی‌دیدم به سمت بیابان فرار می‌کردم.»، اما او دوسال پیش هم گوش یک نوجوان ۱۲ ساله را، چون خواهرش همسر او نشده بود به پارک می‌برد و می‌بُرد. دوسال برای همین جرم در زندان بوده است. وقتی خبرنگار به این موضوع اشاره می‌کند؛ می‌گوید: «نصفه، کامل نه!» منظورش این است گوش بچه را کامل نبریده است! در عکس‌ها و فیلم‌ها روی گردنش و دستش جای چاقو است و پشت دستش خالکوبی است شاید سوغات درگیری در زندان است شاید هم بیرون از زندان.

حکم محاربه

اما درباره اقدام این فرد دادستان قم تاکید می‌کند: «این جرائم از جمله جرائم خشن است که به نظم و التزام عمومی جامعه لطمه می‌زند. ما برای متهم حکم محاربه که سنگین‌ترین عنوان است و مجازات اعدام دارد در نظر گرفتیم و به متهم تفهیم شده است.» از سوی دیگر ماجرا، هفت‌صبح با سرهنگ مهرداد حاجی زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم تماس می‌گیرد و درباره این که آیا واقعا این فرد علت قتل‌هایش به دلیل ارشاد این دو زن بوده می‌پرسد.

اما به گفته این مقام مسئول این که قتل‌ها صورت گرفته درست است، اما او اعترافات این فرد را که گفت‌وگویش با صدا و سیمای قم پخش شد و علت قتل همسر برادرش را ادامه دادن به آزاد بودن سبک زندگی و قتل زن ۴۵ ساله تهرانی را مناسب نبودن محیط خانه‌اش تشخیص داده بود، تایید نکرد و به گفته حاجی‌زاده هفته آینده جزئیات بیشتر این ماجرا اعلام خواهد شد.

منبع: روزنامه هفت صبح

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین