کد خبر: ۶۸۶۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵

گروسی: برای احیای برجام نیازمند توافقی جدید هستیم!

مدیرکل آژانس انرژی اتمی مدعی است احیای برجام در دوره ریاست‌جمهوری بایدن؛ نیازمند حصول توافقی جدید است چرا که شرایط نسبت به گذشته تغییر زیادی داشته است.
گروسی: برای احیای برجام نیازمند توافقی جدید هستیم!
آفتاب‌‌نیوز :

رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی در مصاحبه با رویترز مدعی شد موارد تخطی از برجام خیلی بیشتر از آن است که بتوان به راحتی به آن بازگشت.

وی در ادامه این ادعا افزود: نمی‌توانم باور کنم که خیلی راحت از بازگشت به خانه اول حرف می‌زنند چرا که خانه اول دیگر وجود ندارد.

گروسی ادعای خود را اینگونه ادامه داد: واضح است که باید پروتکل یا یک توافق یا تفاهم‌نامه یا اسناد کمکی باشد که به طور واضح مشخص کند چه کاری باید انجام شود. اما (مسئله این است که در مقایسه با قبل) مواد هسته‌ای بیشتر، فعالیت بیشتر و سانتریفیوژهای بیشتری وجود دارد و موارد بیشتری هم در حال اعلام است. خوب، این‌ها چه می‌شود؟ این سوالی برای آن‌ها در سطح سیاسی است که باید درباره آن تصمیم بگیرند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: چیزی که من می‌بینم این است که ما به طور کامل در حال بازگشت به دسامبر سال ۲۰۱۵ (یک ماه قبل از اجرای محدودیت‌های ناشی از برجام) هستیم. اگر می‌خواهند این کار را بکنند (بازگشت به تعهدات) می‌توانند خیلی سریع این کار را انجام دهند. اما برای همه آن موارد ما یک روش برنامه‌ریزی شده داشتیم.

این ادعای گروسی در حالی است که اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی بعد از خروج یکجانبه آمریکا و بدعهدی طرفین اروپایی، انجام شد.

پیشتر، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز از لزوم توافقی جدید حرف زده بود که پاسخگوی برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران باشد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین