کد خبر: ۶۸۶۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳

ورود دوباره آب باران به خانه‌های مردم در ماهشهر و بندر امام خمینی

بارندگی شدید روز گذشته در خوزستان، دوباره باعث آبگرفتگی منازل و معابر ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) شده است.
ورود دوباره آب باران به خانه‌های مردم در ماهشهر و بندر امام خمینی
آفتاب‌‌نیوز :

بارش شدید روز پنجشنبه گذشته در حالی دوباره آبگرفتگی معابر و منازل را در ماهشهر و شهر بندر امام خمینی(ره) به همراه داشته که به گفته اهالی تنها حدود یک هفته از تخلیه آب باران اخیر می‌گذرد. در بارندگی قبلی ماهشهر (۹ آذر) که ۱۶۸ میلیمتر گزارش شده بود، خسارت به برخی اهالی شهرستان ماهشهر به حدی بود که پای حجت الاسلام درویشیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور را برای بررسی وضعیت، به این شهرستان کشاند. با ورود دادستانی به پرونده آبگرفتگی‌ها، شهردار بندرامام خمینی(ره)برکنار و مدیر آبفای این شهر نیز بازداشت شد. با وجود این اقدامات اما در بارندگی پنجشنبه شب دوباره آب باران وارد برخی از خانه‌های شهروندان ماهشهری شده است. بر اساس گزارش هواشناسی خوزستان، بندر ماهشهر دیروز ۵۱.۹ میلیمتر بارندگی گزارش شد.

تلاش برای گفت وگو با بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر تا زمان مخابره این گزارش، به نتیجه نرسید اما مسوول هیات‌های مذهبی گروه‌های جهادی ماهشهر بیان کرد: بارندگی پنجشنبه شب باعث وارد شدن آب به بیش از ۹۰ درصد خانه‌های شهرک (ولیعصر(عج) موسوم به گاما شده است.

باسم آلبوغبیش افزود: این شهرک ۲۶۰ واحد مسکونی دارد اما با توجه به اینکه در هر خانه دو تا سه خانوار ساکن هستند، جمعیت این منطقه حدود ۴۰۰ خانوار است.

وی افزود: خیابان‌های سایر مناطق ماهشهر از جمله محله‌های کاریابی، شهرک مدنی، خیابان شریفی، شهرک طالقانی در این بارندگی دچار آبگرفتگی شد اما با تخلیه آب توسط پمپ‌ها اکنون شرایط بهبود یافته است.

آلبوغبیش اضافه کرد: گروه‌های جهادی در حال فعالیت برای تخلیه آب منازل، لایروبی جوی‌ها و آماربرداری از خسارت‌ها و ارایه کمک هستند.

وی خواستار تعیین تکلیف شهرک ولیعصر(عج) شد و گفت: مسوولان وعده کرده‌اند که برای جابجایی ساکنان این منطقه اقدام کنند که نیاز به تسریع دارد.

سربندر هم زیر آب رفت

بندر امام خمینی(ره) یا سربندر نیز در بارندگی پنجشنبه شب دوباره زیر آب رفته است. شهر بندرامام خمینی(ره) از توابع شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان است و دومین بندر بزرگ کشور به شمار می‌رود که محل استقرار ۲۲ واحد پتروشیمی است. شهروندان سربندر در بارندگی اوایل آذر امسال به دلیل طولانی شدن آبگرفتگی‌ها چندین تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار برخورد با مقصران شده بودند.

سعید مجدم فعال اجتماعی در سربندر گفت: بارندگی پنجشنبه شب باعث آبگرفتگی مناطق فاز ۳، بلوکی‌ها، بلوار بهار، بلوار اندیشه، خیابان دادگاه، منازل بندر، صد دستگاه، شهرک مقداد و دو طرف خیابان اصلی شهر شده است، این در حالیست که تنها حدود ۲۶ دقیقه باران باریده است.

وی افزود: آب در برخی مناطق این شهر از جمله در منطقه بلوکی‌ها وارد منازل مردم شده اما میزان ورود آب از بارندگی گذشته کمتر است.در سال‌های گذشته در اطراف محله بلوکی‌ها سیل‌بندهایی به وسیله ماسه می‌ساختند اما در بارندگی قبلی این کار انجام نشد، در بارندگی دیشب نیز، دیرهنگام و پس از شروع بارندگی شروع به کار کردند.

وی با اشاره به مشکلات شبکه فاضلاب بندر امام خمینی(ره)، گفت: به دلیل نبود شبکه فاضلاب و دفع فاضلاب از طریق جوهای روباز، بارندگی باعث پس زدگی فاضلاب به منازل مردم می‌شود.

مجدم ادامه داد: ماندگاری آب باران و فاضلاب در بارندگی قبلی حدود ۱۰ روز طول کشید، و اکنون یک هفته پس از تخلیه این آب‌ها دوباره، خیابان‌ها و بعضی از خانه‌ها دچار آبگرفتگی شده است.

وی گفت: برخی از مناطق همچون نیزار یک و ۲ و کمپ B که در بارندگی گذشته دچار آبگرفتگی نشده بود در باران دیشب غرق آب شده است.

مجدم، همچنین با انتقاد از آنچه که وی نبود مسوولان کارآمد در این شهر بیان کرد، افزود:پس از برکناری شهردار سربندر، یک سرپرست منصوب شده و پس از بازداشت رییس و معاون آبفا، این شرکت مسوولی ندارد، بنابراین هیچکس نیز پاسخگوی مردم نیست.

درخواست کمک بامدادی

مسوول گروه‌های جهادی هیات‌های مذهبی بندر امام خمینی(ره)نیز گفت: از ساعت یک بامداد روزجمعه با درخواست کمک مردم، گروه‌های جهادی برای کمک فعالیت خود را آغاز کردند.

هدایت جوکار افزود: در پی بارندگی پنجشنبه شب، علاوه بر خیابان‌ها، تعدادی از خانه‌ها در دو قسمت از شهر شامل کوی شهید صباغان (کمپ B) و بلوکی‌ها دچار آبگرفتگی شده و آب وارد منازل شد.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی و بسیج با همکاری شهرداری به موقع وارد عمل شدند و از نفوذ بیشتر آب به خانه‌ها جلوگیری کردند؛ در کوی صباغان نیز با شکافتن جاده تا ساعت چهار صبح توانستیم بخشی از آب باران را تخلیه کنیم اما بخشی از این محله (۷۰۰ دستگاه) را آب گرفته است.

جوکار ادامه داد: با توجه به برکناری شهردار و آبفا، هم اکنون مسوولی نیست که مردم به او مراجعه کنند و پاسخ بگیرند.

به گفته وی، پمپ‌ها برای تخلیه آب در حال کار هستند اما تعدادشان کم است با توجه به لایروبی نشدن جوی‌ها، عملیات تخلیه آب در این شهر به کندی صورت می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین