کد خبر: ۶۸۶۴۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

واکنش فیفا به شکست پرسپولیس در فینال آسیا

سایت رسمی فیفا نوشت که در اواخر دیدار پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای، سرخپوشان صاحب چند موقعیت گلزنی شدند که آنها را هدر دادند.
واکنش فیفا به شکست پرسپولیس در فینال آسیا
آفتاب‌‌نیوز :

سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درباره قهرمانی اولسان هیوندای کره جنوبی در لیگ قهرمانان آسیا پس از شکست پرسپولیس ایران، گزارشی به شرح زیر منتشر کرد:

اولسان هیوندای در دیداری که عقب افتاده بود، به بازی برگشت تا با نتیجه ۲ بر یک مقابل پرسپولیس پیروز شود. این تیم K لیگ برای دومین بار در تاریخ خود قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد و در جام جهانی باشگاه‌های قطر ۲۰۲۰ شرکت خواهد کرد. اولسان با بازگشتی زودهنگام، پرسپولیس ایران را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. جونیور نگرائوی برزیلی هر دو گل تیمش را به ثمر رساند و به اولسان کمک کرد تا پس از سال ۲۰۱۲، برای دومین بار در تاریخ خود به قهرمانی مسابقات برسد.

با این پیروزی، اولسان موفق شد چند ناکامی داخلی خود در فصل‌های گذشته را جبران کند. آنها در دو دوره گذشته لیگ کره و نیز دوره اخیر جام حذفی این کشور نایب قهرمان شدند، اما موفقیت در مسابقات قاره‌ای فراتر از جبران این اتفاقات بود. پس از آن اولسان در جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۰ در قطر که اول تا ۱۱ فوریه ۲۰۲۱ (۱۳ تا ۲۳ بهمن ۹۹) برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. نماینده کره جنوبی در این مسابقات می‌تواند به مصاف غول‌های فوتبال یعنی بایرن مونیخ به‌عنوان قهرمان اروپا و الاهلی مصر برود.

مسابقه

نماینده ایران بازی را با قدرت آغاز کرد. سانتر میلاد سرلک برای مهدی عبدی از این بازیکن گذشت و پرسپولیس را از فرصتی ارزشمند محروم کرد. اولسان به خوبی به این فرصت پاسخ داد و یونیون بیت‌گارام در پایان حمله‌ای فوق‌العاده، شوتی پُرقدرت به سمت دروازه پرسپولیس زد که به تیر سمت چپ دروازه برخورد کرد.

زمانی که عبدی در دقیقه ۴۵ جلو رفت و توپ را در محوطه جریمه به سمت دروازه اولسان هیوندای شلیک کرد، پرسپولیس گلزنی در این مسابقه را آغاز کرد. پیش از پایان نیمه اول، اولسان صاحب یک پنالتی شد. ضربه اول نگرائو مهار شد، اما مهاجم شماره ۹ توپ ریباند را تبدیل به گل کرد تا بازی مساوی شود.

تیم فوتبال پرسپولیس , اولسان هیوندای کره‌جنوبی , لیگ قهرمانان آسیا , فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) ,

نماینده کره جنوبی نیمه دوم را به همان شکلی آغاز کرد که نیمه اول را به پایان رسانده بود. یک پنالتی دیگر پس از خطای هند در محوطه جریمه. این بار نگرائو در اولین ضربه خود در دقیقه ۵۵ مرتکب اشتباه نشد. ایرانی‌ها برای بازگشت به این بازی و جبران نتیجه، سخت به اولسان فشار آوردند و چندین فرصت گلزنی مناسب را هدر دادند، اما دفاع اولسان مستحکم ایستاد و بازی با نتیجه ۲ بر یک پایان یافت.

زیر کانون توجه

جونیور نگرائوی برزیلی که قهرمانی را با به ثمر رساندن دو گل برای تیمش به ارمغان آورد، قهرمان بلامنازع مسابقه بود. این بازیکن در سراسر بازی تهدیدی برای دفاع تیم ایرانی بود و دریبل‌ها و سرعت او تخریب‌کننده بود. دو گل جونیور، تعداد گل‌های او را به عدد هفت رساند و او به صورت مشترک با عبدالرزاق حمدالله، در صدر جدول گلزنی رقابت‌ها ایستاد.

جوایز

آقای گل مسابقات: عبدالرزاق حمدالله (النصر) با هفت گل زده (به خاطر بازی کردن در دقایق کمتر نسبت به نگرائو)
جایزه بازی جوانمردانه: اولسان
بهترین بازیکن مسابقات: یون بیت‌گارام

آیا می‌دانستید؟

این دومین تاج‌گذاری اولسان به عنوان قهرمان آسیا بود. اولین موفقیت آنها در سال ۲۰۱۲ و زمانی به دست آمد که این تیم، الاهلی عربستان را در بازی فینال با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین