کد خبر: ۶۸۶۴۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

بیماری "لثه" چه علائمی دارد؟

یک دندانپزشک بوی بد دهان، لقی دندان ها، حساسیت دندان ها به حرارت، احساس خارش، درد و تغییر رنگ و ‌خون چکان بودن لثه را از علائم بیماری های لثه اعلام کرد.
بیماری
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمدهادی شفق تبیین کرد: زمانی می گوییم لثه سالم و طبیعی است که رنگ آن صورتی، بادوام و محکم و به صورت حلقوی دور دندان ها را فراگرفته باشد.

وی اظهار کرد: لثه بافتی است که قسمتی از دندان ها و استخوان در برگیرنده آنها را پوشش می دهد و با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان بیماری های لثه ایجاد می شود.

این دندانپزشک مطرح کرد: شایع ترین بیماری های لثه ای دو نوع است که اعم از عفونت لثه(Gingivitis) و پریودنتیت(preiodontitis) یا پیوره که عفونت از لثه عبور کرده و استخوان عصب دندان را فراگرفته، است.

وی یکی از مهمترین علل بیماری لثه را جِرم دانست و افزود: علاوه بر جِرم گرفتگی، بهم خوردگی ردیف دندان ها، بهم فشار دادن دندان ها، مصرف بعضی از دارو ها و پرتودرمانی، کمبود ویتامین ها به ویژه ویتامین C، وجود بعضی از بیماری ها، سوءتغذیه و افزایش سن در بیماری های لثه موثر است.

شفق خاطرنشان کرد: درمان بیماری های لثه ای با رفع علت آنها بهبود پیدا می کند؛ مثل جرم های زیرلثه ای و فوق لثه ای که با انجام یک جرم گیری صحیح به موقعیت سالم خود برگشت می‌کند.

این دندانپزشک در پایان برای این نوع بیماری پیشگیری هایی اعم از درست مسواک زدن دندان ها، کشیدن نخ دندان، استفاده از دهانشویه، تغذیه سالم و مراجعه دوره ای به دندانپزشک را توصیه می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین