کد خبر: ۶۸۶۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹

هشدار زرد و نارنجی هواشناسی: برف در راه است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: احتمالا پنجشنبه و جمعه در تهران برف ببارد. بعد از عبور این سامانه انتظار داریم از اواخر روز جمعه و پس از آن استان‌ها با کاهش دما مواجه شوند.
هشدار زرد و نارنجی هواشناسی: برف در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در شبکه خبر گفت: سیستم بارشی از شمال غرب کشور و از اواخر روز سه شنبه وارد کشور خواهد شد و استان آذربایجان غربی را درگیر می‌کند. از روز چهارشنبه نیز تمام استان‌های نیمه غربی کشور درگیر بارش می‌شوند. این سامانه با نفوذ هوای سرد همراه است و در بسیاری از استان‌ها مانند آذربایجان شرقی و غربی کردستان قزوین چهارمحال و بختیاری، همدان و استان‌های مرکزی شاهد بارش برف خواهند بود و در استان‌های جنوبی مانند خوزستان نیز بارش به صورت باران خواهد بود. پهنه بارش‌ها در روز ۵ شنبه ادامه خواهد داشت مانند استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی استان‌های ساحلی دریای خزر و سمنان، مرکزی و یزد شاهد برف و باران خواهند بود.شیک ترین کفش های زنانه با بهترین قیمت را در اینجا ببینید

ضیاییان گفت: بارش‌هایی در شمال استان فارس داریم انتظار داریم جایی سامانه خطرناک شود که حد فاصل روز‌های ۵ شنبه و جمعه این سامانه به ویژه در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف زیادی وجود داشته باشد بنابراین محور‌های مواصلاتی چه از اردبیل به گیلان و چه از استان‌های دیگر به گیلان با مشکلات زیادی رو به رو می‌شوند و به نظر می‌رسد بارش خوبی باشد و مشکلاتی را ایجاد کند. به غیر از این مناطق که انتظار بارش برف سنگین را داریم در سایر مناطق برف معمولی می‌بارد.

وی گفت: شاید ۵ شنبه و جمعه در تهران برف ببارد. بعد از عبور این سامانه انتظار داریم از اواخر روز جمعه به سمت استان‌های شرقی یعنی خراسان شمالی و رضوی و شمال خراسان جنوبی، کاهش دمای محسوسی را شاهد باشیم. روز جمعه نوار غربی و شمالی کشور و استان‌هایی که در این محدوده هستند کاهش دما را حس می‌کنند و در روز شنبه سایر استان‌ها کاهش دما را حس خواهند کرد.

ضیاییان گفت: امروز دو هشدار مجزا صادر کردیم یک هشدار نارنجی که برای برف بود صادر شد امیدواریم دستگاه‌ها توجه لازم را در این باره داشته باشند به خصوص اینکه این بارش اولین بارش برف زمستانی در کشور است. هشدار زرد هم دادیم برای سایر استان‌ها که بارش باران و برف را با هم دارند ضمن اینکه کاهش دما را نیز ذکر کردیم که چه روز‌هایی و چه استان‌هایی شاهد آن خواهند بود.

آماده باش راهداران و امدادگران برای بارش برف و باران

اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل از دریافت هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: با استقرار ۹۶۰۰ دستگاه در بیش از هزار راهدارخانه کشور، کار نگهداری زمستانی جاده ها را بدون مشکلی انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: در حال حاضر همه محور‌های اصلی کشور به جز برخی محور‌هایی که سال گذشته بر اثر سیل آسیب دیدند باز هستند.۱۱۰۰ گردنه در البرز و زاگرس داریم که در بارش‌های پیش رو درگیر می‌شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: به هموطنان توصیه می‌کنیم که در ایام فعالیت سامانه بارشی از سفر غیر ضروری خودداری کنند و به رانندگان کامیون‌ها و تریلر‌ها هم توصیه می‌کنیم اصلا در این مدت به گردنه‌ها ورود نکنند تا سامانه از کشور خارج شود و اگر هم وارد می‌شوند حتما تجهیزات زمستانی همچون زنجیر به همراه داشته باشند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: هموطنان قبل از سفر اطلاعات راه و مسیر‌ها و هواشناسی را از طریق سامانه جامع ۱۴۱ دریافت کنند و از وضعیت جاده‌ها با خبر باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
خخخخخخخخخخ
متن رو از کجا کپی کردید؟؟؟
!!!!!!!شیک ترین کفش های زنانه با بهترین قیمت را در اینجا ببینید!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین