کد خبر: ۶۸۶۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

شناسایی ۵۰ زن باردار مبتلا به کرونا در یک شهر کوچک

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله گفت: ابتلای قطعی ۵۰ مادر باردار در این شهرستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تایید شده است و ۲۳ نفر دیگر نیز در انتظار دریافت پاسخ تست خود هستند.
شناسایی ۵۰ زن باردار مبتلا به کرونا در یک شهر کوچک
آفتاب‌‌نیوز :

حمزه حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مادران مبتلا به کرونا با انجام مراقبت های بهداشتی توسط پزشکان و ماماهای مرکز و نگهداری در قرنطینه کنترل و درمان شده اند.

وی اظهار داشت: هیچگونه موردی از مرگ و میر مادران باردار مبتلا یا نوزاد متولد شده آنها گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۳ مورد مادر باردار نیز منتظر دریافت پاسخ تست خود هستند ادامه داد: مادران باردار با سابقه بیماری های زمینه ای به ویژه مشکلات ریوی، دیابت و فشارخون بالا یا نقص سیستم ایمنی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و باید تمهیدات مراقبتی بیشتری انجام دهند.

حسنی گفت: در صورت مشاهده علائم آلودگی با ویروس کرونا یا تشدید علامت ها، مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، بهترین راهکار برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی و عوارض در مادر و نوزاد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله با اشاره به ضرورت اجرای دستورالعمل های پیشگیری و کنترل بیماری کرونا توسط مادران باردار بیان کرد: برای کاهش شانس ابتلا به این بیماری، ماندن در خانه تا حد امکان، پرهیز جدی از حضور در مکان های عمومی به ویژه مراسم شادی و یا عزاداری، انجام خرید به صورت تلفنی و اینترنتی الزامی است و در صورت اجبار به خروج از منزل نیز در حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نشود.

بر اساس آخرین بررسی های صورت گرفته و اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر، ازنا و دلفان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند و بروجرد، الیگودرز، دورود، کوهدشت، سلسله، رومشگان و چگنی جزو مناطق زرد شیوع کرونا در لرستان محسوب می شوند.

هم اکنون محدودیت های وضعیت نارنجی در لرستان اعمال می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین