کد خبر: ۶۸۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

دفاع کیهان از ظریف و انتقاد از خبرنگار طلوع‌نیوز افغانستان

"متاسفانه در روزهای گذشته و در پی مصاحبه شبکه تلویزیونی طلوع‌نیوز افغانستان با وزیر امور خارجه کشورمان، نوع رفتار و سوالات شیطنت‌آمیز و بی‌ادبانه مجری این شبکه، این شائبه را به وجود آورد که گویی این رفتار و این سوالات با هدف تفرقه‌افکنی میان ملت‌های ایران و افغانستان طرح شده است.
دفاع کیهان از ظریف و انتقاد از خبرنگار طلوع‌نیوز افغانستان
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه کیهان نوشت: محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی طلوع‌نیوز افغانستان در پاسخ به این سوال مجری که مدعی شد ایران افغان‌ها را برای جنگ به سوریه می‌فرستد، اظهار کرد: ما کسی را به سوریه نمی‌فرستیم. این را ما کاملاً روشن کردیم. ببینید، کسی برای یک کشور دیگر نمی‌رود در یک کشور ثالث بجنگد. برادران ما به آنجا به‌صورت داوطلب رفتند. کما اینکه از عراق رفتند، کما اینکه از جاهای دیگر رفتند. ما کمک کردیم در سوریه برای مقابله با داعش که دشمن مشترک همه‌ ما است. این‌ها به‌خاطر اعتقادات خودشان رفتند.

ظریف افزود: آنها در پایگاه‌های خودشان، در سنگرهای خودشان پرچم افغانستان و عکس رئیس جمهور افغانستان را بعضاً داشتند و این‌ها بهترین نیروهایی هستند که اگر دولت افغانستان تمایل داشته باشد، می‌توانند با توجه به سابقه‌ رزمشان با تروریست‌ها و داعش کمکی به دولت افغانستان باشند.

وی درباره اینکه این نیروها اکنون کجا هستند؟ گفت: خیلی‌هایشان مشغول زندگی عادی هستند، حالا که جنگ از اماکن متبرکه در سوریه رفع شده و بسیاری از اینها برگشته‌اند، زندگی می‌کنند، کار می‌کنند.

وزیر امور خارجه درباره اینکه اکنون این نیروها کجا زندگی می‌کنند؟ گفت: ممکن است ایران باشند. ممکن است ایران نباشند.

ظریف در پاسخ به ادعای مجری طلوع‌نیوز که «در کجای دنیا که شما پیشتر گفتید کارشناس روابط بین‌الملل هستید، دیدید که از مهاجر نیروی نظامی بسازند و بفرستند به کشور دیگر؟» گفت: شما یک مفروضی می‌گیرید که این مفروض‌تان درست نیست که از مهاجر کسی نیروی نظامی بسازد. اولاً که خیلی از آنها مهاجر نبودند، از خود افغانستان آمدند رفتند آنجا. کما این که ممکن است از جاهای دیگر هم رفته باشند. اینها که رفتند سوریه، در سوریه برای مبارزه با داعش پیوستند به نیروهای مبارزه با داعش. ما هم بدون هیچ رودروایستی از نیروهای مقاومت در برابر تروریسم، در برابر افراط‌گرایی حمایت کردیم.

وی در پاسخ مجری این شبکه تلویزیونی که پرسید «شما طرفدار استفاده از نیروهای فاطمیون در برابر داعش در درون افغانستان هستید؟» گفت: این تصمیم دولت افغانستان است. باید تحت فرماندهی دولت افغانستان، در افغانستان مقابله کنند. کما اینکه تمام کسانی که در سوریه با داعش جنگیده‌اند، تحت فرماندهی واحد دولت سوریه بوده‌اند. ما هم تحت فرماندهی دولت سوریه کمک می‌کردیم.

نکته قابل توجه اینجاست که ظریف در مقابل رفتار تأمل‌برانگیز و بی‌ادبانه و سوالات شیطنت‌آمیز خبرنگار شبکه طلوع‌نیوز، کاملا مستدل و منطقی و حرفه‌ای به سوالات پاسخ گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین