کد خبر: ۶۸۷۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

علم‌الهدی به مداحان: روضه نسازید زیرا این کار حرام است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به مداحان گفت: مصیبت را در شعاع ادب و فرهنگ اهل بیت(ع) بیان و دل‌ها را متوجه عشق به معصومین(ع) کنید و از خود روضه نسازید زیرا این کار حرام و دروغ بستن به اهل بیت(ع) است.
علم‌الهدی به مداحان: روضه نسازید زیرا این کار حرام است
آفتاب‌‌نیوز :

وی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی مداحان اهل بیت(ع) در حرم امام رضا (ع) افزود: باید مراقب روضه اهل بیت(ع) باشیم و با هنر بیان، دل‌ها را متوجه ولایت کنیم.

امام جمعه مشهد با تاکید بر لزوم استفاده از محتوای مناسب برای روضه‌خوانی ادامه داد: در مقام توجه دل‌ها به اهل بیت(ع) مراقب مسیر نادرست این توجه باشیم و از استفاده از اشعار نامناسبی که به مقام اهل بیت(ع) خدشه وارد می‌کند خودداری کنیم.

علم الهدی ادامه داد: ما به‌عنوان روضه‌خوان اهل بیت(ع) باید کاری کنیم که محبت اهل بیت در دل‌ها پدیدار شود، باید تمام استعداد و توانمندی‌های خود را صرف توجه دل‌ها به عشق اهل بیت(ع) کنیم و با تصویر، فضای صحیحی برای روضه‌خوانی بسازیم.

وی به دو شکل بیان روضه اشاره و اظهار کرد: «روضه تصویری» یعنی مصیبت اهل بیت (ع) را برای مردم تصویر کنیم و «نقل مصیبت» که حتما باید مستند باشد و بر اساس روایت مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: باید مراقب نام‌ها و بیان عاطفه اهل بیت(ع) باشیم که دروغی به ولایت بسته نشود و توجه داشته باشیم که از فرهنگ و ادب معصومین(ع) بیرون نرویم و در این حریم روضه‌خوانی کنیم.

علم الهدی با تاکید بر توسل مداحان به حضرت اباالفضل العباس(ع) گفت: وقتی به ایشان متوسل می‌شوید از همان ابتدا قلبتان متوجه امام می‌شود و اگر روضه‌خوان حال روضه پیدا کرد مردم هم آن مصیبت را بیشتر حس می‌کنند، بنابراین بدون توسل روضه نخوانید زیرا این توجه و توسل بسیار مهم است و روضه‌خوان و مداح باید برای اهل بیت(ع) کار کند و خودش را نبیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احمد علم الهدی، وی اضافه کرد: در دستگاه اهل بیت بازنشسته نداریم و در همه احوال باید تمام تلاشمان را برای عشق به ولایت به کار ببندیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دهه فاطمیه امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت و نیازمند همکاری مردم است از مداحان خواست در این ایام، شهر را عزاخانه حضرت زهرا (س) کرده و از آنجا که مظلومیت آن حضرت قابل تبیین نیست، این مصیبت بزرگ را برای همه عاشقان اهل بیت(ع) تصویر کنند.

پنج هزار هیات مذهبی در خراسان رضوی فعالیت می کنند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ هیات در مشهد فعال است.

علاوه بر آن شورای هیات‌های مذهبی بانوان استان نیز با هزار و ۱۰۰ هیات فعالیت می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین