کد خبر: ۶۸۷۲۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹

پیشنهادات "دولت سایه" به مجلس درباره اصلاح بودجه

نشست مشترک دبیران کارگروه‌های اقتصادی دولت سایه با 19 نماینده مجلس شورای اسلامی جهت ارائه راهکارهای پیشنهادی درباره لایحه بودجه، در دفتر سعید جلیلی برگزار شد.
پیشنهادات
آفتاب‌‌نیوز :

سعید جلیلی در این نشست، اصلاح ساختار بودجه و حتی ارتقای آن را یکی از مهمترین انتظارات موجود از مجلس یازدهم عنوان کرد و اظهار داشت: بودجه صرفا چند عدد و رقم نیست بلکه به منزله برنامه یک سال نظام و کشور است. نباید اصلاح ساختاری بودجه هر سال به سال بعد موکول شود.

وی افزود: انتظار از دوره جدید مجلس این است که با رویکردی متفاوت وارد بررسی بودجه شود تا حداقل در سال های آینده، شاهد اصلاح حقیقی ساختار بودجه باشیم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دستگاه های اجرایی نباید صرفا هزینه کننده بودجه باشند بلکه باید سهم هر دستگاه در تامین بودجه نیز تعریف شود. اگر قرار است بودجه وابسته به نفت نباشد باید سهم کشاورزی، معدن، صنعت، دانشگاه و... در تامین بودجه و ارزآوری برای جایگزینی درآمدهای نفتی تعریف شود. یکی از اقدامات کارگروه های تخصصی دولت سایه در چند سال گذشته برنامه ریزی برای تحقق این نگاه، بوده است.

در ادامه این نشست کارشناسان دولت سایه، موضوعات مربوط به اصلاحات مورد نیاز نظام بودجه‌ریزی کشور را ابتدا با ارائه پیشنهاد در سه محور اصلاح ساختار بودجه‌ای و فرابودجه‌ای، اصلاح منابع و اصلاح مصارف و در نهایت نحوه مواجهه با لایحه بودجه 1400 برای نمایندگان حاضر در نشست بیان کردند.

همچنین در این نشست پیشنهادهای مختلفی چون منوط کردن تصویب کلیات به موافقت دولت با تغییر اساسی ردیف های منابع و مصارف، تصویب سریع اصلاح قانون مالیات های مستقیم طرح شد.

تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بودجه بر اساس مطالبه رهبر انقلاب از نمایندگان مجلس از جمله محورهای مهم مطرح شده در این نشست بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
دولت سایه دیگه چیه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین