کد خبر: ۶۸۷۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱

3 سال حبس و 75 میلیون جریمه برای شکار یک بز کوهی

این گونه جانوری در منطقه گرین در حال انقراض بوده و صدور این رای نتیجه پیگیری‌های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد و دقت نظر دستگاه قضایی شهرستان در برخورد با متخلفین زیست محیطی است.
3 سال حبس و 75 میلیون جریمه برای شکار یک بز کوهی
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد از صدور رای محکومیت برای شکارچی یک راس بز کوهی به میزان سه سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی در این شهرستان خبر داد.

زهرا علیرضایی امروز جمعه پنجم دی ماه اظهار کرد: یک نفر متخلف زیست محیطی که اقدام به شکار یک راس بز کوهی در منطقه شکار و صید ممنوع گرین کرده بود براساس رای دادگاه به تحمل سه سال حبس تعزیری و ۷۵۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

وی یکی از دلایل صدور این رای قاطع را استناد قاضی پرونده به نتایج زیانبار شکار بز کوهی، عنوان کرد و افزود: این گونه جانوری در منطقه گرین در حال انقراض بوده و صدور این رای نتیجه پیگیری‌های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد و دقت نظر دستگاه قضایی شهرستان در برخورد با متخلفین زیست محیطی است.

علیرضایی با اشاره به در نظر گرفتن مجازات سنگین برای این متخلف گفت: صدور آراء قضایی محکم جهت برخورد با متخلفین زیست محیطی که اصرار بر ارتکاب جرم دارند، ضمن متنبه کردن متخلفین می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد با اشاره به افزایش جرایم زیست محیطی ناشی از شکار و صید جانوران وحشی بیان کرد: این متخلف علاوه بر تحمل سه سال حبس باید ۷۵۰ میلیون ریال بابت جریمه شکار یک راس بز کوهی پرداخت کند.

وی عنوان کرد: برخوردهای قاطعانه و اصلاحی دستگاه قضا نسبت به تخلفات زیست محیطی در شهرستان بروجرد، باعث کاهش تخلفات در این حوزه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین