کد خبر: ۶۸۷۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

افزایش دمای هوا در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش تدریجی دمای هوا در کشور از افزایش آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.
افزایش دمای هوا در کشور
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز (۶ دی) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده برف، گاهی وزش باد، کولاک برف و در استان گلستان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در نوار شرقی کشور نیز وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد همچنین امروز مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

وی در ادامه با بیان اینکه فردا (۷ دی) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود، گفت: طی بعد ازظهر در شمال خلیج فارس، شمال بوشهر و مناطقی از خوزستان ابرناکی و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. طی روز دوشنبه (۸ دی) نیز علاوه بر مناطق مذکور در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، جنوب اصفهان، غرب کرمان و یزد ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان از روز سه‌شنبه (۹ دی) تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود همچنین از فردا (۷ دی) تا آخر هفته پایداری هوا در شهرهای صنعتی سبب افزایش آلاینده‌های صنعتی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی امروز و فردا (۶ و ۷ دی) در نوار غربی و سواحل شمالی کشور و از بعد ازظهر یکشنبه تا اواخر هفته در نوار شرقی، افزایش تدریجی دما حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۷ دی) صاف و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای 3- و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۸ دی) نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای 1- و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین