کد خبر: ۶۸۷۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

کشف ۸میلیارد کلاهبرداری اینترنتی و دستگیری ۸متهم در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۸میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی و دستگیری ۸ متهم در قم خبر داد .
کشف ۸میلیارد کلاهبرداری اینترنتی و دستگیری ۸متهم در قم
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ بهادر اسماعیلی عنوان کرد: در پی وصول چندین فقره پرونده مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی افراد، کارشناسان پلیس فتا استان برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و با تلاش شبانه روزی همکاران ۸ نفر کلاهبردار سایبری از استان های مختلف کشور شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،  جانشین فرمانده انتظامی استان قم، میانگین سنی متهمان را بین ۱۶ تا ۳۰ سال اعلام کرد و گفت: این افراد با ایجاد لینک های جعلی تحت عناوین همسریابی، خرید شارژ و یا خرید اینترنتی، اطلاعات بانکی مردم را بدست آورده و از حساب آن ها به صورت غیرمجاز برداشت می کردند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۸ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز که از سوی متهمان انجام شده کشف و در بازرسی از منازل این افراد نیز تعدادی کارت بانکی، سیم کارت بی هویت ، لب تاپ و موبایل که در امور مجرمانه از آن ها استفاده می کردند کشف شده است.

اسماعیلی افزود: بخاطر اینکه متهمان در فضای مجازی فعالیت داشتند، با بررسی اقلام توقیفی از آن ها، تا به حال اطلاعات ۳ هزار فقره کارت بانکی افراد مختلف از سراسر کشور احصاء شده که از حساب این افراد برداشت شده است و این روند تا شناسایی همه باختگان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین