کد خبر: ۶۸۷۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

جزئیات محدودیت‌های کرونایی در شهرهای زرد و نارنجی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: طبق آمار اعلام شده، پنج درصد از بیماران مبتلا به کرونا در استان البرز جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که این آمار در برخی استان‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مبتلایان است.
جزئیات محدودیت‌های کرونایی در شهرهای زرد و نارنجی
آفتاب‌‌نیوز :

نورمحمد فردی روز یکشنبه هفتم دی ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: در حال حاضر به جز کرج که در وضعیت نارنجی قرار دارد، مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی در پاسخ به این سوال که در مناطق زرد محدودیت‌های ابلاغ شده لغو می‌شود یا خیر افزود: در وضعیت زرد گروه مشاغل۱، ۲ و ۳ به فعالیت خود ادامه می‌دهند و ادارت نیز با دو سوم نیرو کار می‌کنند . در وضعیت نارنجی نیز رسته ۱و۲ فعالیت دارند و ادارت با ۵۰ درصد ظرفیت فعال خواهند بود.

این مسئول با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در سطح استان بنا به تعریف ستاد ملی کرونا برای شهرستان‌های زرد هم خواهد شد، ادامه داد: مقرر شد از این پس طرح منع تردد شبانه در شهرستان‌های زرد نیز اجرایی شود.

این مسئول یادآور شد: بیش از ۵۱ درصد از مبتلایان به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی بیمار شدند از این رو به نظر می‌رسد این محدودیت تردد شبانه نقش مؤثری در کاهش آمار بیماری داشته است.

وی اضافه کرد: طبق آمار اعلام شده، پنج درصد از بیماران مبتلا به کرونا در استان البرز جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که این آمار در برخی استان‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مبتلایان است.

فردی در پاسخ به اینکه امکان تغییر ساعت منع تردد شبانه خودروها از ساعت ۹ به ۱۰ شب وجود دارد، تصریح کرد: تصمیم گیری برای تغییر ساعت محدودیت‌ها توسط ستاد ملی بوده است و از حیطه اختیارات استان‌ها خارج است.

وی در رابطه با امکان خروج خودروهایی که به اضطرار باید از استان خارج شوند گفت: منع مسافرت‌ و خروج پلاک بومی از استان همچنان ادامه دارد ولی در صورتی که شخصی سفر ضروری داشته باشد می‌تواند به فرمانداری شهرستان خود مراجعه کرده و برگه تردد دریافت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین