کد خبر: ۶۸۷۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

خبرهایی از سینما و تئاتر

ضرورت مجوز برگزاری جشنواره ها از اداره کل هنرهای نمایشی، خبرهای از جشنواره فیلم کوتاه رضوی، تئاتر کوتاه کیش و عروسکی از جمله خبرهای امروز است.
خبرهایی از سینما و تئاتر
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، برگزارکنندگان کلیه جشنواره‌های مرتبط با هنرهای نمایشی در هر قالب (صحنه‌ای، خیابانی، نمایشنامه‌نویسی، مجازی و...) و هر موضوعی می‌بایست پیش از آغاز و اعلام فراخوان، اقدام به اخذ مجوز برگزاری از اداره‌کل هنرهای نمایشی کنند.

طبق دو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی(۱. مصوبه سیاست های هنرهای نمایشی جلسه ۴۵۷ مورخ ۱۳۷۸/۱۱/۲۶ و ۲.ضوابط نظارت برنمایش و صدور پروانه جلسه ۴۶۱ مورخ ۱۳۷۹/۰۲/۰۶) برای برگزاری جشنواره های نمایشی و ارائه آثار نمایشی ضروری است برگزارکنندگان و متقاضیان نسبت به اخذ مجوزهای مربوط اقدام کنند.

مجوز فوق می‌بایست پیش از آغاز جشنواره بر روی وب‌سایت مربوط به آن رویداد بارگذاری شود.

ثبت نام 1002 اثر در چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی

با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، تعداد 1002 اثر برای حضور در بخش های مختلف این رویداد سینمایی ثبت نام کردند.

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، سعید نجاتی دبیر چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با اعلام پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد بیان کرد: از آغاز اعلام فراخوان جشنواره فیلم کوتاه رضوی تا 20 دی ماه مجموع 1002 اثر در بخش های مختلف در سایت جشنواره بارگذاری شد. مهلت ارسال اثر در فراخوان 30 آذر ماه اعلام شده بود که به دلیل شرایط اجتماعی ناشی از کرونا و به تبع دشواری های فیلمسازی در این وضعیت، به درخواست متقاضیان این مهلت تا 20 دی ماه تمدید شد.

وی افزود: با پایان مهلت ارسال آثار و جمع بندی آن ها طی چند روز گذشته، 357 فیلم داستانی، 151 فیلم مستند، 51 انیمیشن، 72 فیلم در بخش فیلم های نوجوانان و 329 فیلمنامه به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی ارسال شد که بعد از معرفی مشاوران انتخاب این آثار در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت و فیلم های منتخب توسط اعضا به رقابت جشنواره راه خواهند یافت.

نجاتی درباره تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران نیز عنوان کرد: همچنین 11 فیلم نیز که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در حال تولید است، به صورت مستقیم به بخش رقابتی فیلم های داستانی جشنواره راه خواهد یافت.

این کارگردان درباره فیلم های موبایلی نیز توضیح داد: دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در 5 استان مازندران، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان نیز 31 فیلم موبایلی منتخب مردمی را برای حضور در جشنواره در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار خواهند داد.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اسفند 99 برگزار خواهد شد.

اعلام نتایج داوری بخش طرح و ایده اجرایی مکتوبِ سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش

عباس نجاری دبیر سومین جشنواره ملی تیٔاتر کوتاه کیش از نامزدی ۴ طرح و ایده اجرایی مکتوب و یک برگزیده در این بخش از جشنواره خبر داد.

نجاری همچنین ضمن معرفی دُنا تارفی، نفیسه لاله و احسان یزدان پناه به عنوان «داوران بخش طرح‌ها و ایده‌های اجرایی مکتوب» و عبدالرضا شیبانی به عنوان «قائم مقام جشنواره و ناظر بر داوری» سومین دوره جشنواره ملی تیٔاتر کوتاه کیش عنوان کرد در این بخش تعداد ۲۳ طرح و ایده اجرایی به صورت مکتوب به دبیرخانه رسید که پس از بررسی توسط هیات داوران چهار اثر مکتوب کاندیدهای دریافت جایزه شدند و هیات داوران در این بخش یک برگزیده را معرفی کردند.

نامزدهای دریافت جایزه:

«بی سانسور» نوشته‌ی مرجان موسی نژاد

«نقابداران» نوشته‌ی مهدی گلناری

«منو» نوشته‌ی مهدی ملکی

«عاشقانه نیست» نوشته‌ی وحید درویشی

جایزه این بخش تعلق می گیرد به طرح و ایده‌ی اجرایی مکتوب «منو» نوشته «مهدی ملکی» از تهران.

گفتنی‌ست اهدای جایزه این بخش همزمان با برگزاری جشنواره خواهد بود که تاریخ برگزاری جشنواره نیز متعاقبا اعلام می‌گردد.

مهلت ارسال اثر به مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تمدید شد

مدیر بخش مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک از تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک، امیر عابدی مدیر بخش مسابقه و نمایشگاه عکس جشنواره، ضمن اعلام خبر تمدید مهلت ارسال آثار از سوی متقاضیان برای شرکت در این رویداد گفت: متقاضیان می‌توانند تا شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ آثار خود را بر روی لوح فشرده از طریق پست پیشتاز یا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره و یا از طریق ایمیل tehranmobarak@theater.ir ارسال و پس از دریافت کد رهگیری، با مراجعه به تارنمای https://tehranmobarak.theater.ir/ اقدام به ثبت نام کنند.

عابدی افزود: مهلت شرکت در این رویداد با توجه به شرایط تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا که منجر به پدید آمدن وضعیتی تا پیش از این تجربه نشده و متفاوت با سال‌های گذشته شده است و نظر به درخواست متقاضیان، تمدید شد.

مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک که به مدیریت امیر عابدی برگزار می‌شود مختص عکس آن دسته از نمایش‌های عروسکی است که در بازه زمانی اول اردیبهشت ۹۵ تا اول دی ۹۹ در داخل کشور، در قالب اجرای عمومی، جشنواره‌ها یا دیگر رویدادهای داخلی روی صحنه رفته باشد.

راه‌های برقراری تماس با دبیرخانه هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک واقع در تهران، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، کوچه مهبد، پلاک ۱۰، طبقه دوم، شماره تماس‌های ۰۲۱۶۶۷۵۶۴۹۶ و ۰۲۱۶۶۷۱۰۷۰۲، واتساپ ۰۹۳۵۳۸۰۱۹۸۲ و صفحه اینستاگرام th18 tehranmobarak. است.

در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت گروه‌های نمایشی و مخاطبان، بیشتر بخش‌های هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک به دبیری زنده‌یاد گلزار محمدی و مدیریت اجرایی مهدی حاجیان در اسفندماه سال جاری، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین