کد خبر: ۶۸۷۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱

بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۰ با حضور رییس کل دیوان محاسبات کشور خبر داد.
بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شد
آفتاب‌‌نیوز :

علی خضریان در تشریح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به خبرنگاران افزود: در این جلسه گزارش سازمان برنامه و بودجه نسبت به عملکرد این سازمان در بودجه ۱۳۹۹، گزارش خزانه داری کل کشور پیرامون نحوه تخصیص و عملکرد ذی حساب ها در سراسر کشور و طرز کار خزانه دار و ذیحسایان نسبت به تخلفانی که انجام شده و همچنین گزارش دیوان محاسبات درباره بودجه سال ۹۹ شنیده شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ یادآورشد که بررسی و تحلیل وضعیت بودجه در سال ۱۳۹۹ و عملکرد سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۹ و ارائه گزارش کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ در این نشست بررسی شد.

وی توضیح داد که درباره گزارش های ارائه شده پرسش هایی از سوی نمایندگان مطرح و یک سری تخلفات محرز شد و مقرر گردید درباره تخلفات، دستگاه های مربوط گزارش های خود را به صورت مکتوب ارائه کنند تا تصمیم گیری و جمع بندی نهایی در زمینه عملکرد سازمان برنامه و بودجه و دستگاه های نظارتی در مورد بودجه سال ۹۹ و بررسی طرز کار آنها در جلسات بعدی صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس به بخش دوم جلسه کمیسیون اصل ۹۰ اشاره کرد و ادامه داد: گزارش کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی کمیسیون پیرامون تحلیل بودجه سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و بعد از قرائت گزارش و شنیدن دیدگاه و نظرات نمایندگان در کمیسیون، کلیات این گزارش تصویب شد.

خضریان افزود: مقرر شد با توجه به اهمیت بودجه ۱۴۰۰ کمیته اقتصادی، فنی، عمرانی کمیسیون اصل ۹۰ به سرعت گزارش را نهایی کند تا بعد از تایید آن در کمیسیون برای قرائت صحن تقدیم هیات رییسه مجلس شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شدکه در این نشست مهرداد بذرپاش رییس کل دیوان محاسبات، سید رحمت الله اکرمی خزانه دار کل کشور، علی‌حیدر نوری رییس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند.

روز ۱۲ آذرماه سال جاری لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت به مجلس تقدیم شد و ماده ۱۸۶ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره تصویب بودجه سالانه کل کشور توسط نمایندگان تصریح می‌کند، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا ۱۵ آذر ماه هر سال به مجلس تسلیم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین