کد خبر: ۶۸۷۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
یک کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد

روزهای افول نتانیاهو

یک کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: به نظر می‌رسد دولت جدید آمریکا با برنامه‌های نتانیاهو و رژیم صهیونیستی همراه نیست و ما شاهد روزهای افول نتانیاهو هستیم.
روزهای افول نتانیاهو
آفتاب‌‌نیوز :

سید جعفر رضوی با اشاره به تغییرات سیاسی در کاخ سفید و اثرات آن در ارتباط با شرایط رژیم صهیونیستی گفت: جریانی که در رژیم صهیونیستی روی کار آمد جریانی راست‌گرا بود که این جریان با جمهوری‌خواهان آمریکا به ریاست دونالد ترامپ همراه بودند در واقع هر چیزی را که می‌خواستند به آن رسیدند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین این خواسته‌ها اجرای معامله قرن بود که در قالب آن انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان و ... بود. در این راستا رژیم صهیونیستی و راستگرایان تلاش کردند حتی بحث قانون و قومیت را هم تصویب کردند.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در حال حاضر با تغییراتی که در سیاست‌ آمریکا بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن بایدن اتفاق افتاده آنها با جریان راستی در رژیم صهیونیستی همراه نیستند. حتی در دوره ریاست جمهوری اوباما نیز شاهد اختلافات بین دموکرات‌ها با نتانیاهو بودیم که دیدیم اوباما تقریبا پرونده فلسطین را رها کرد و به سمت برجام و توافق با جمهوری اسلامی ایران آمد اکنون هم با روی کار آمدن بایدن، وی اوباما را در کنار خودش دارد.

رضوی با اشاره به ائتلافی که بنی گانتس رقیب نتانیاهو با او انجام داد، گفت: در واقع او به نوعی از عرصه سیاسی حذف شد و به نظر می‌رسد با تغییرات کاخ سفید روزهای افول نتانیاهو را شاهد باشیم، زیرا بایدن به سمت مساله‌ی معامله قرن نمی‌رود و تلاش می‌کند مذاکراتی را از قبیل برجام در برنامه‌های خود داشته باشد.

این کارشناس مسائل فلسطین در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر رییس جمهور جدید آمریکا با اهدافی که به نفع رژیم صهیونیستی باشد همراه نیست و همچنین ما زمزمه‌های این تحرکات در منطقه را در دیدار بن سلمان با نتانیاهو و یا عادی سازی مراکش و تحرکات نظامیان آمریکا در عراق و افغانستان شاهد بودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین