کد خبر: ۶۸۷۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
تجربه دشواری زندگی در ماه توسط دو آرشیتکت دانمارکی در گرینلند

تصاویر| زندگی در سیاره ماه چگونه خواهد بود؟

"سباستین آریستوتلیس" و "کارل یوهان سورنسن" از این پناهگاه در دمای منفی ۱۶ درجه سانتی گراد در جزیره گرینلند استفاده کردند و برای مشابه شدن شرایط با زندگی در ماه، دسترسی خود به تلفن همراه هوشمند و اینترنت را قطع کردند.
تصاویر| زندگی در سیاره ماه چگونه خواهد بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس علم و فناوری- دو آرشیتکت دانمارکی برای درک دشواری زندگی در ماه با ساخت پناهگاهی هندسی الهام گرفته از پناهگاه در نظر گرفته شده برای سفر به ماه شرایط مشابه زندگی در ماه را در گرینلند تجربه کردند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ هدف آنان از این کار این بود که دریابند آیا افرادی که فضانورد نیستند و آموزش فصانوردی ندیده‌اند نیز می‌توانند دشواری زندگی در ماه را تحمل کنند یا خیر. آن دو به مدت دو ماه در پناهگاه "لونارک" در گرینلند زندگی کردند؛پناهگاهی که برای نسل بعدی کاوشگران ماه طراحی شده است.

"سباستین آریستوتلیس" و "کارل یوهان سورنسن" بخشی از این طراحی موسوم به آرشیتکت‌های فضایی SAGA در دانمارک هستند که بر روی ساخت پناهگاه‌های لازم برای سفر به ماه کار می‌کنند.

آنان از این پناهگاه در دمای منفی ۱۶ درجه سانتی گراد در جزیره گرینلند استفاده کردند و برای مشابه شدن شرایط با زندگی در ماه، دسترسی خود به تلفن همراه هوشمند و اینترنت را قطع کردند.

پناهگاه ۱۷۰۰ کیلوگرمی آینده‌نگرانه لونارک، قابلیت نقل و انتقال را دارد و می‌تواند سرعت باد ۵۵ مایل بر ساعت و دمای منفی ۴۹ درجه فارنهایت را تحمل کند.

این دو آرشیتکت البته برای مقابله با تهدیدات احتمالی در حیات وحش به اسلحه و تلفن‌های ماهواره‌ای مجهز بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین