کد خبر: ۶۸۷۹۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق:

بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می‌شود

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در خصوص بدهی این کشور بابت خرید برق، گفت: پرداخت آن به صورت تهاتر انجام شده است و به زودی وارد کشور می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

«سید حمید حسینی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ایران، بخشی از بدهی عراق بابت خرید برق را کالا خریداری کرده که تا چند روز آینده این محموله وارد خاک کشور خواهد شد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه صادرات غیرنفتی در سال جاری به عراق کاهش داشته است، اظهار داشت: برق به این کشور همچنان فروخته می شود و سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور درآمد دارد.

وی با اشاره به اینکه فقط سه سال از قرارداد ۶ ساله گازی ایران با عراق باقی مانده است، خاطرنشان کرد: در این مدت اگر دولت عراق نتواند از اقلیم کردستان گاز خریداری یا به تکنولوژی استخراج از میادین گازی دست پیدا کند، قرارداد خرید گاز از ایران بار دیگر تمدید خواهد شد.

بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می‌شود

حسینی با بیان اینکه زیر ساخت عراق تنها قادر به انتقال یک هزار و ۲۰۰ مگاوات برق است، خاطرنشان کرد: ایران ۵۰ تا ۵۲ میلیون متر مکعب گاز به عراق صادرات می کند که با توجه به‌ قیمت آن، رقم قابل توجهی می شود که در مورد برق صدق نمی کند.

در ۹ ماهه سال‌جاری، ۱۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود.
سهم عراق در واردات کالاهای ایرانی به این کشور ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود و در مقام دوم مقاصد صادراتی ایران قرار گرفت.

عراق سالانه حدود ۹۰ میلیارد دلار صادرات و حدود ۳۲ میلیارد دلار واردات از جهان دارد. مهم‌ترین کالاهای وارداتی این کشور گندم، برنج، روغن، شکر، دارو، مصنوعات صنعتی و فلزی، خودرو، تجهیزات نیروگاهی و مخابراتی و مهم‌ترین صادرات آن نیز نفت خام، فرآورده‌های شیمیایی، برخی مواد غذایی و حیوانات زنده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
مگه عراق تاحالاپولی داده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین